Середа, 15.05.2024, 05:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 1-х класів

Модернізація змісту освіти у вимірах сьогодення

Міський відділ освіти Уманської міської ради

Черкаської області

 

Модернізація змісту освіти у вимірах сьогодення

(Актуальний діалог)

 

Підготувала : Франчук Зінаїда Петрівна,

вчитель початкових класів,

спеціаліст  І кв. категорії ЗОШ №14

 

 

Умань 2019

          В.О. Сухомлинський писав,що однією з найважливіших особливостей  творчості педагога є те, що об`єкт його праці — дитина — постійно мінлива, завжди нова, сьогодні не та, що вчора. Наша праця — формування людини — і це накладає на нас особливу,ні з чим не порівнянну відповідальність.

          Ці слова особливо актуальні в наш час, коли ми втілюємо в життя програму НУШ. Кожен учитель намагається використовувати такі форми і методи  навчання, що зацікавлювали б дітей навчальним матеріалом, сприяли б досягненню учнями високого рівня знань. Інтерактивні форми роботи, особистісно — орієнтований та диференційований підходи, впровадження інноваційних технологій навчання у практику допомагають зацікавити учня на уроці, розвивати його здібності.

          Учити дитину думати треба якомога раніше, адже основні структури мовлення формуються до 10 — 12 років, пізніше їх формування вже не є таким ефективним. Молодший шкільний вік найбільш сприятливий для цього. Тому починати потрібно з початкової школи.

          Щоб дитина добре вчилася, треба щоб вона робила це з радістю. А для цього дитині необхідне відчуття любові з боку вчителя та хороший мікроклімат в класі. Отримавши це все, школярі відкриваються для пізнання нового. І вже від учителя залежить чого навчаться діти. Адже саме він повинен правильно організувати навчальний процес,щоб утримати в дитині інтерес до навчання, щоб не допустити емоційного згасання, щоб розкрити той величезний потенціал, що закладено в кожній дитині.

          Українські діти розумні, всесторонньо розвинені. Навчальні програми в Україні складніші, ніж в багатьох країнах Європи. Для чого ж тоді потрібна модернізація освіти? Відповідь очевидна.

- Українські підручники досить сухі, формалізовані, нудні для сучасних дітей, які давно вже мають доступ до новітніх методик навчання, розвиваючих комп`ютерних програм.

- Відірваність теоретичного матеріалу підручника від реального життя дітей.

- Прості малюнки, виконані у брудних кольорах, не надихають і не мотивують дітей до навчання.

- Явний брак завдань, що стимулюють мислення дитини. Навчання здебільшого зводиться до запам`ятовування, заучування. Такий підхід розвиває лише репродуктивне мислення дитини, залишаючи збоку продуктивне мислення (здатність дитини мислити творчо, самостійно).

          Програма НУШ направлена на розвиток у дітей не лише репродуктивного, а й продуктивного мислення, перетворення навчання на захоплюючий процес, сповнений радості й ініціативи.

           Візьмемо для прикладу підручник “Я досліджую світ”. Навчальний матеріал розміщено по тижнях, що дуже зручно. На протязі тижня діти вивчають і закріплюють дану тему.

          Для прикладу візьмемо тему 3 — го тижня “Мої друзі”. Ця тема знайома дітям ще з дитячого садка. А в школі вони розвивають свої знання. В підручнику подані прекрасні ілюстрації, прості і зрозумілі дітям. Вони допомагають учням зрозуміти, де справжні друзі,а де — ні. Цікаві комікси допомагають дітям зрозуміти, як правильно вибирати друзів, як берегти дружбу. Цікаві прислів`я і мирилки вчать дітей бути добрішими, підтримувати один одного, роблять клас дружним колективом. А в кінці тижня діти з задоволенням роблять подарунки для своїх друзів.

          Щоб діти більше взнавали один про одного, я на ранкових зустрічах проводжу гру “Чарівне крісло”. Діти закривають очі, я саджу одного учня на крісло, розвертаю його спинкою до дітей і пропоную їм вгадати, хто ж сидить на кріслі.

 Діти задають питання:

- Хто це: хлопчик чи дівчинка?

- Якого зросту?

- Який колір очей?

- Який колір волосся?

- Красивий?

-Чи є братик чи сестричка?

_ За якою партою сидить?

- На якому ряду?

Потім відгадують, хто це. Розвертаю крісло, діти радіють що вгадали і плескають в долоні.

          Така гра, на мою думку, вчить учнів бути спостережливими, більше дізнаватись про свої товаришів, бути дружніми.

          Так само цікаво і захоплююче можна говорити про кожен тиждень навчання з предмету “Я досліджую світ”.

          Я пропоную провести діалог з модернізації змісту освіти з

будь — якого іншого предмета. (Беруть участь усі учасники методоб`єднання).

          Підсумовуючи почуте, можна стверджувати, що модернізація змісту освіти допомагає дітям краще засвоювати навчальний матеріал, який повністю відповідає віковим особливостям дитини.

          У підручниках подані завдання для розвитку обох типів мислення — репродуктивного і продуктивного. Завдання прості й зрозумілі. Дитина знає, де їх можна застосувати і для чого вони потрібні.

           Завдання в підручниках цікаві, веселі, добрі за змістом. Вони прищеплюють дітям любов до навчання, до школи та вчителів.

Категорія: МО вчителів 1-х класів | Додав: IpiHa (15.01.2020) | Автор: Франчук Зінаїда Петрівна
Переглядів: 390 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту