Середа, 15.05.2024, 11:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО керівників ШМО

Дистанційне навчання в початковій школі: виклики і способи реагування. Технічні особливості організації дистанційного навчання

Міні - лекція

 

«Дистанційне навчання в початковій школі: виклики і способи реагування. Технічні особливості організації дистанційного навчання (сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання)»

 

 

Підготувала

Смірнова І.А.,

вчитель початкових класів

Уманської загальноосвітньої школи

І – ІІІ ступенів №5

 ім.В. І. Чуйкова

Уманської міської ради

Черкаської області   

 

 

 

2020р.

 

Дистанційна освіта — це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь-який зручний час.

Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого й вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, включно з наявними в Інтернеті.

Дистанційна форма навчання передбачає наявність доступу до мережі Інтернет, а також технічного забезпечення (комп’ютера, планшета, смартфона тощо).

Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, № 1/9-609 від 02 листопада 2020 рокуМОН надає рекомендації закладам загальної середньої освіти (далі – заклади освіти) щодо організації освітнього процесу під час дистанційного навчання.

Відповідно до цього Положення в рамках організації дистанційного навчання може здійснюватися:

  • забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти);
  • використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття повної загальної середньої освіти за різними формами (очною (денною, вечірньою), заочною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою), педагогічним патронажем), у тому числі під час карантину та інших надзвичайних обставин.

Що краще: дистанційне навчання або традиційна школа

З чим порівнювати?

В першу чергу необхідно відзначити, що незважаючи на слова експертів і фахівців від педагогіки, поняття «краще» або «гірше» завжди суб'єктивні. Це означає, що «краще» для одних, не обов'язково буде таким же і для вас. Крім усього іншого, серйозне значення має конкретна школа, з якою відбувається порівняння, безпосередньо її переваги та недоліки.

Однак, можна порівняти самі системи навчання, спираючись на існуючий досвід дати свою оцінку. 

Які переваги здобуття освіти на відстані?

До плюсів дистанційної форми навчання відносяться:

1. Гнучкість — дитина може навчатися в зручний для себе час та в індивідуальному темпі, незалежно від місця проживання/перебування.

2. Якісний матеріал (дистанційні курси розробляються відповідно до програм, затверджених МОН та по авторським програмам згідно БКДО, але не обмежуються лише одним підручником й включають інформацію з кількох джерел, медіа-файли, коментарі вчителя, посилання на статті тощо). 3. Індивідуальний підхід до кожного слухача з урахуванням його здібностей та потреб.

4. Оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.

5. Вивільнення часу для відвідування різноманітних гуртків, курсів та занять улюбленими справами.

В чому полягають труднощі переходу на дистанційне навчання?

  1. Складність організації домашнього навчання дитини (батькам  доводиться змінювати власний графік, переходити на віддалені форми роботи).
  2.  Труднощі соціалізації дитини (перебування поза колективом може призводити до труднощів дитини в ситуаціях вирішення конфліктів, співпраці з однолітками).

Соціалізація, виховання та самоорганізація

Сама «сильна» сторона, на думку ряду фахівців, традиційної школи - це соціалізація дитини. Іншими словами, саме в школі він отримує необхідні навички спілкування, йому прививаються культурні норми, він вчиться поводитися в колективі. Прийнято вважати, що в дистанційній формі дитина повністю позбавлений цього. Однак це зовсім не так, давайте подивимося на сучасних школярів:

  1. Чи задоволені ви тим, як школа виконує свої виховні функції? Які норми і навички поведінки в колективі виховуються в стінах навчальних закладів? У більшості випадків, все ті ж фахівці відкрито критикують вітчизняні школи по виконанню даних функцій. Дистанційна школа підвищує роль батьків, секцій та гуртків у формуванні цінностей і норм дитини, дає можливість «відфільтрувати» марну і чи навіть шкідливу культурну інформацію.
  2. Коло спілкування. Чи багато сучасні школярі спілкуються в інтернеті? Якщо вони раптом перестануть відвідувати школу особисто, хіба це відведе їх з соц. мереж, чатів та інших форм сучасної комунікації? Чи перестануть вони спілкуватися з друзями по спортивним секціям або гурткам? Такий підхід міг би бути актуальним двадцять років тому, але сьогодні все змінилося. Незалежно від того, що і як відвідує ваша дитина, він зможе зв'язатися з друзями і товаришами навіть не виходячи з дому. Можна критикувати такий стан справ, ностальгувати про власний досвід, але це вже сформований і об'єктивний факт.

Таким чином, є лише теоретична перевага традиційної школи в сфері соціалізації.

  1. Наявність Інтернету.

Використання різних форм дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу:

  • Соціальна мережа Facebook – створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали;
  • Блоги педагогічних працівників – це вебсайт, який складається із записів, завдань та посилання на навчальні матеріали, званих постами, які відображаються у зворотному хронологічному порядку. Блоги зазвичай дозволяють залишати коментарі та посилання для підвищення інтерактивності.
  • Електронне листування – надсилання листів (у визначений час), що містять матеріали (тексти, презентації, посилання на відео), завдання до них та терміни їх виконання.
  • Відеоуроки з використанням YouTube-каналу –  відеозаписи уроків відповідно до  програм навчання.

ІІ. Програми для перевірки знань (тестування):

ІІІ. Хмарні сервіси.  Створення тестів за допомогою Google Forms.

У закладах загальної середньої освіти пропонується проведення онлайн-уроків за допомогою онлайн-сервісів. Йтиметься про алгоритми та комунікацію вчителів і учнів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів, зокрема: Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber, та інші.

Сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання:

Zoom

Zoom – це сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку.

Тут можна організовувати конференції та веб-семінари для різної кількості користувачів і спікерів (залежить від тарифного плану).

Що можна робити:

організовувати спільні чати для переписки і обміну матеріалами - як загальні, так і приватні;

проводити онлайн-конференції з відео високої якості і запрошувати до 100 учасників (у безкоштовній версії, платна дозволяє збільшувати кількість учасників і спікерів);

записувати як свої звернення, так і спільні розмови;

під час конференцій та семінарів можна демонструвати матеріали на робочому столі свого ПК, смартфона чи планшета;

можна проводити необмежену кількість конференцій, та в безкоштовній версії кожна з них може тривати не довше 40 хвилин;

конференції можна планувати і заздалегідь запрошувати учасників.

Сервіс однаково добре працює як на ПК, так і на смартфоні чи планшеті. Потрібно завантажити програму на комп’ютер чи додаток на гаджет.

GOOGLE CLASSROOM

Google Classroom – безкоштовний сервіс для навчальних закладів. Мета – спростити створення, поширення і класифікацію завдань, прискорити обмін файлами між учителями і учнями. Реєструватись окремо не потрібно, достатньо мати пошту на Gmail.

CLASSDOJO

Classdojo – це сервіс, який допоможе максимально зімітувати шкільне середовище вдома. Він зроблений для кращої комунікації батьків, вчителів та дітей.

Чим сервіс добрий

Classdojo зроблений, щоб максимально зацікавити дітей молодшого і середнього шкільного віку. Для кожного учня там є окрема анімована аватарка – вона радіє, коли отримує похвалу від учителя і сумує, коли ставлять негативну оцінку.

Ding Talk

Ding Talk – сервіс для відеозв’язку та дистанційного навчання. Він повністю безкоштовний. Для користування потрібно завантажити програму на смартфон, планшет чи ПК. Мова користування – англійська. Інтерфейс простий, інтуїтивно зрозумілий.

«МійКлас»

«МійКлас» – електронна освітня платформа, розроблена з метою забезпечення організації та контролю навчального процесу дистанційно. Є хорошим тренажером як для дітей, так і для вчителів у напрямку застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні. Ресурс схвалений МОН України як інноваційна платформа для «Нової української школи». 

Українська електронна освітня система «МійКлас» — це технологія дистанційного навчання, що економить час вчителю та робить навчання школярів більш цікавим. Безкоштовна платформа «МійКлас» працює на будь-якому пристрої, з'єднаному з Інтернетом. Готові завдання з генерацією умов для дистанційного навчання та оцінювання учнів. Виконуючи завдання, учні змагаються зі своїми однокласниками та учнями інших класів.

Дистанційні уроки проходять у форматі виконання учнями різних типів завдань (тестів, письмових вправ та задач, творчих завдань) та перевірці їх системою автоматично або вчителем із залишенням коментарів та пояснень. Теоретичні навчальні матеріали, завдання та методичні рекомендації для вчителів адаптовані до стандартів та вимог шкільної програми. Кожне завдання супроводжується кроками розв’язання, відтак школярі отримують можливість вчитися на своїх помилках. 

Інтерфейс сайту україномовний. Вчитель може використовувати готові практичні та теоретичні матеріали з бази сайту, а також додавати власні завдання та предмети, вносити корективи у запропоновану сайтом теоретичну інформацію, завантажувати відео- та аудіозразки. 

https://www.gstatic.com/images/branding/product/1x/hh_meet_64dp.png Google Meet

ЧОМУ САМЕ GOOGLE HANGOUTS MEETS?

Платформа є доволі зручною та інтуїтивно зрозумілою в користуванні. Для того, щоб перейти на вебінар треба мати посилання на нього або запрошення на електронній пошті та в цілому і все. Головне, щоб працювали динаміки, мікрофони на комп'ютері чи телефоні та був інтернет. Навіть вхід в обліковий запис Google не є обов'язковим.

Запрошені гості можуть приєднатися до онлайн-відеоконференції з комп'ютера, скориставшись актуальною версією будь-якого веб-переглядача – тобто жодного програмного забезпечення встановлювати не потрібно. А з мобільного пристрою можна долучитися через додаток Google Meet.

Viber   застосунок VoIP для смартфонів, що працюють на платформах Android, BlackBerry OS, iOS, Symbian, Windows Phone, Bada і комп’ютерів з операційною системою Windows, OS X або Linux.

Інтегрується з адресною книгою та авторизується за номером телефону. Дозволяє здійснювати безкоштовні дзвінки (оплата тільки за рахунок інтернет-трафіку) високої якості між смартфонами з встановленим вайбером, а також передавати текстові повідомлення, зображення, відео та аудіо повідомлення.

Skype – це безкоштовна для завантаження та проста у використанні програма, яка дає змогу спілкуватися користувачам з усього світу. Мільйони компаній і окремих користувачів за допомогою Skype безкоштовно здійснюють відео- і голосові виклики, проводять конференції, надсилають миттєві повідомлення та обмінюються файлами з іншими користувачами Skype.

LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.
Донедавна на сайті http://learningapps.org/ не було доступної української версії інтерфейсу. Зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу: перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ.

На сайті доступна велика база завдань, розроблених учителями з різних країн для усіх предметів шкільної програми. Кожен із ресурсів можна використати на своєму уроці, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль.

Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів).

Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання. На передньому плані видно завдання, сформульоване вчителем, яке закривається після клацання кнопки ОК, що дозволяє перейти до безпосередньої роботи із вправою.

Виконання вправи полягає в інтерактивній роботі з об’єктами, розміщеними на екрані.

Після виконання вправи потрібно клацнути напис Перевірити рішення: відповіді буде перевірено і вказано на можливі помилки. Далі можна внести виправлення і знову перевірити рішення.

Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням:
•    вибір;
•    розподіл;
•    послідовність;
•    заповнення;
•    онлайн-ігри;
•    інструменти.

У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглядати перед тим, як створити власний навчальний ресурс.
На сайті 
http://learningapps.org/ можна детальніше ознайомитись із різними вправами та спробувати створювати власні.
Бажаю успіхів у виборі і оволодінні платформ, сервісів, програм для дистанційного навчання.

Список використаних джерел:

https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yaki-dopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/

https://optima.school/blog/sho-krashe-distancijne-navchannya-abo-tradicijna-shkola

https://osvita-omr.gov.ua/onlajn-servisy-dlia-vchyteliv/

http://dystosvita.blogspot.com/2014/04/learningappsorg.html

 https://buki.com.ua/news/platforma-dlya-dystantsiynoho-navchannya-miyklas-detalna-instruktsiya-z-reyestratsiyi-ta-korystuvannya/

https://miyklas.com.ua

https://workspace.google.com.ua/intl/uk/products/meet/

https://nubip.edu.ua/node/73837

Презентація

Категорія: МО керівників ШМО | Додав: IpiHa (10.12.2020) | Автор: Смірнова Ірина Анатоліївна
Переглядів: 748 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту