Уманський навчально – виховний комплекс «Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів №6 – дошкільний навчальний заклад»
Система методичної роботи у рамках ШМО учителів початкових класів
Методичний аналіз
Підготувала
вчитель початкових класів
Уманського НВК №6
Василевська Г. М.
Система методичної роботи у рамках ШМО учителів початкових класів
Слайд 2. Методична робота з педагогічними кадрами в школі спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах, впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес.
Слайд 3. Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як органічного поєднання професійних знань, навичок, вмінь, а також сприяння професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювання творчості вчителя, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів навчально-виховної роботи.
Слайд 4. Методична робота – це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально – виховного процесу.
Слайд 5. Методична робота становить цілісну систему взаємопов'язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійного рівня всього педагогічного колективу, на розвиток ініціативи і творчості кожного педагога зокрема і загалом – на підвищення результативності навчально – виховного процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні і вихованні.
Слайд 6. Завдання методичної роботи в школі
* Організація та спрямування роботи педагогічних працівників на інтенсивне впровадження в практику нових прогресивних ідей, технологій навчання та виховання, досягнення сучасної педагогічної науки, інноваційних методик і технологій;
Слайд 7. * Створення умов для розвитку творчого потенціалу педагогічних працівників;
* Підвищення теоретичної, науково – методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи молодого вчителя, психолого-педагогічного семінару, творчих груп, методичних об'єднань, організація методичних тижнів;
Слайд 8. * Поширення передового педагогічного досвіду педагогічних працівників через систематизацію досвіду роботи та створення посібників, участь в семінарах, круглих столах, публікації матеріалів та участь у виставках педагогічних технологій.
Слайд 9. Планування методичної роботи базується на основі діагностики; аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогічних працівників, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, методичної проблеми школи.
Слайд 10. Організаційна структура методичної роботи
Форми методичної роботи:
- Колективні
- Індивідуальні
- Групові
Слайд 11. Колективні форми роботи:
Педагогічна рада;
Інструктивно – методичні наради;
Психолого-педагогічний семінар
Школи професійної майстерності та передового педагогічного досвіду; Конференції;
Педагогічні читання;
Предметні та тематичні тижні;
Методичні виставки;
Огляд методичної літератури;
Круглий стіл
Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально – виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення й поширення кращого педагогічного досвіду, науково – технічної та педагогічної інформації
Слайд 12. Індивідуальні форми методичної роботи: Діагностування; Наставництво; Самоосвіта; Індивідуальні консультації; Творчі звіти; Розробка методичних посібників; Практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, у виховній роботі; Фестиваль педагогічних ідей та інновацій Робота над індивідуальною методичною темою; Атестація педагогічного працівника; Курси підвищення кваліфікації; Взаємовідвідування виховних заходів та уроків
Індивідуальні форми – це надання практичної допомоги педагогічним працівникам в реалізації програми професійного підвищення кваліфікації з врахуванням рівня його компетентності, потреб і зацікавленості. Індивідуальні форми, які використовуються в роботі - це діагностування, наставництво, консультації, самоосвіта, творчі звіти, розробка методичних посібників, практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках та у виховній діяльності, робота над особистою творчою темою.
Слайд 13. Групові форми методичної роботи: * Методична рада; * Методичні об'єднання; * Творчі групи; * Школа молодого вчителя; * Тренінги; * Розробка методичних посібників, участь у виставці передового педагогічного досвіду; * Застосування в навчально – виховній діяльності інноваційних технологій та методик; * Обмін досвідом; * Психолого – педагогічний семінар; * Ознайомлення з новою науково – методичною літературою; * Методичні тижні
Слайд 14. Інноваційними формами методичної роботи є: Ділові педагогічні ігри; Мультимедійні презентації з обговоренням; Консультації – практикуми; Конкурсні виставки педагогічних розробок ; Психолого – педагогічний семінар; Психологічні тренінги; Методичні тренінги; Консультація – практикум; Проблемний стіл; Методичні посиденьки ; Методичний калейдоскоп; Методична мозаїка; Методичний ринг; Методична естафета; Методичний міст; Методичні оперативки
Слайд 15. Інноваційні форми і методи методичної роботи: * Передбачають моделювання реальних педагогічних ситуацій, спільне розв'язання проблем на основі аналізу обставин. * Сприяють створенню атмосфери співробітництва, взаємодії. * Допомагають педагогічним працівникам стати справжніми лідерами дитячого колективу. Під час таких методичних заходів педагогічні працівники вчаться бути демократичними, активно спілкуватися з іншими, критично мислити, приймати продумані рішення.
Слайд 16. Вплив інноваційних технологій
Оновлення методичної роботи з педагогічними працівниками на основі застосування інноваційних технологій сприятиме: відмові педагогів від традиційного підходу; здійснення навчально – виховного процесу на основі особистісно орієнтованого підходу; збагаченню загальної культури педагога; формуванню компетентної особистості, орієнтованої на успіх; адаптації педагога до динамічних умов сучасного життя.
Слайд 17. Дякую за увагу!
Презентація
|