Вівторок, 14.05.2024, 22:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 3-х класів

Використання задач екологічного та краєзнавчого змісту на уроках  математики, як засобу формування екологічної культури учнів

Танцюра Л.О.,

вчитель початкових класів

Уманського навчально – виховного комплексу

«Загальноосвітня школа I- II ступенів №6 – дошкільний навчальний заклад»

Уманської міської ради Черкаської області

 

Використання задач екологічного та краєзнавчого змісту на уроках  математики, як засобу формування екологічної культури учнів

 

Проблема збереження навколишнього середовища – одна з найбільш гострих проблем сучасності. Зараз проблема використання й охорони природи виросла в грандіозну народногосподарську, моральну, соціальну,і школа повинна зіграти основну роль у її розв’язанні.

Важливою ланкою в системі екологічного виховання є початкова школа. Любити , оберігати і примножувати багатства природи треба вчити з раннього дитинства. Дітей потрібно якнайраніше вводити у захоплюючий світ природи , щоб у майбутньому з них виросли люди з високою екологічною культурою. Ефективність цієї роботи залежатиме від того , як учитель використовує можливості всіх предметів, позакласні та позашкільні заходи для виховання у молодого покоління шани і любові до всього живого і прекрасного на землі.

Тому одне з головних завдань — навчити учнів бачити красу навколишнього світу.

Екологічна освіта й екологічне виховання здійснюються не лише на уроках природознавства, а й на інших уроках, зокрема на уроках математики.

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо ,

Птахи і звірі , гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить.

Виконання завдань по групах

1 клас

1.  Скласти задачі про лікарські рослини за виразами : 10- 3; 10+ (4+4).

2. Скласти задачу за малюнком. Придумати різні запитання до задачі.

3.Лисиця важить 8 кг, а вовк – 80 кг. Скільки кг разом важать лисиця і вовк?

  • Змініть умову задачі та розв’яжіть її.

4.Довжина дзьоба у лелеки – 19 см , а в чаплі – на 6 см менша.

  • Яка довжина …?

5. Кажан – літаючий звір. Довжина його тіла 11 см. Обчисліть …

 

2 клас

1. Наш господар -  їжачок , наносив у хатку.

Для п’ятьох своїх діток гостинців багато:

20 яблук , 5 грибів . Скільки кожному вділив ?

2. До парку привезли 33 кущі троянд. Коли на кількох клумбах насадили по 6 кущів,ще залишилось15. На скількох клумбах посадили троянди ?

3. Другокласники брали участь в екологічній акції «Збережи дерево»-збирали  макулатуру. Складіть задачу , яка б розв’язувалася  трьома діями .

4. Відомо , що у павука 8 очей. Скільки  очей у …?

5. Граючись у парку , діти побачили ,що на гілці  сиділо 5 стрижів. Незабаром підлетіло  у 2 рази більше. Скільки птахів побачили діти ? Розв’яжіть обернену.

 

Стрижі – постійні діти повітря. Вони все проробляють у повітрі: і відшукують будівельний  матеріал ,і ловлять комах , і купаються на льоту. На землі вони зовсім безпомічні. Ноги у них настільки малі , що якщо птах випадково потрапить на землю,то довгі його крила при змахуванні вдаряються об землю, і він не може злетіти. Для того,щоб піднятися в повітря,йому потрібний трамплін , якесь підвищення.

 

3 клас

 1.Садівник обкопує 35 дерев за 5 год . Скільки часу йому знадобиться, щоб обкопати  ще 28 дерев , якщо він обкопуватиме на 3 дерева менше ? Складіть схему до розв’язання задачі .

2. Синиця з’їдає за добу стільки комах , скільки важить. За місяць вона знищує 600 г комах. Яка маса синиці?

3.Білка -летяга одним стрибком долає відстань 60 м. Скільки разів потрібно стрибнути звичайній білці, щоб подолати таку відстань, якщо довжина її стрибка  15 м ?

4. Лось чує мисливця на відстані 15 м, а на слух – удвічі далі. Придумайте запитання до задачі ?

 5. Пластикова пляшка гниє у ґрунті 180 років, поліетиленовий пакет – на 20 років довше, а папір – у100 разів швидше, ніж поліетилен.За скільки років?

 

4 клас

1. Одна сова з’їдає за літо 1000 польових мишей, зберігаючи при цьому одну тонну зерна. Скільки мишей знищать за літо і скільки тонн пшениці збережуть? Продовжте запитання і розв’яжіть задачу.

 

 2. Довжина Дністра,Дніпра та Десни разом становить 4769 км.Дніпра і Десни – 3417 км ,а Дніпра і Дністра – 3639 км .Визначте довжину кожної річки.

3.Найвищі вершини України Говерла і Роман - Кош . Говерла має висоту 2061м, а Роман – Кош – 1545м. На скільки метрів вища гора Говерла ?

4.Скільки тонн  і кілограмів вуглекислого газу за добу вбирають зелені насадження Софіївського дендропарку площею 3570 000кв м ,якщо 1000кв м зелених насаджень вбирає за добу 280 кг вуглекислого газу , виділяючи при цьому кисень?

5. Личинки комашки сонечка розвиваються протягом 8 днів і щоденно з’їдають до 400 попелиць. Скільки попелиць знищує личинка жука за …?

Жучок-сонечко - маленька, дуже гарна, хижа комаха. В природі  їх існує близько 5000 видів! За весну і літо знищує приблизно декілька тисяч попелиць! Живе в парках, садах, лісах, на городі, Всюди, де є шкідник попелиці. Птахи не їдять його ,бо він не тільки не їстівний для них, а ще може бути отруйним. Зимує під корінням дерев, опалим листям, а ранньою весною прокидається, щоб допомогти людям .Нерідко він крізь вікно залітає в кімнату.

Отже, екологічне виховання немислиме без виховання активної життєвої позиції до навколишньої дійсності. Розв’язуючи проблему екологічного виховання вчитель має добиватися, щоб кожна дитина замислилася над тим , який внесок має вона зробити , щоб зберегти оточуюче нас середовище.

 

Використана література

  1. Коваль Л. В. Методика навчання математики в початковій школі : теорія і практика / Л.В. Коваль , С .О. Скворцова.- Харків : ПП  «Принт - Лідер» , 2011.-   416 с.
  2. Побірченко Н.С. Екологічне виховання молодших школярів / Н.С. Побірченко , О.А.Біда , Г.П. Волошина.-   Київ : «Видавництво «Науковий світ» , 2002. -   336 с.
  3. Полякова О.В. Задачі з математики  1- 4 класи / О.В.Полякова , О.А.По лонець.-  Київ : « Видавничий дім « Перше вересня» , 2017.-  94 с.
  4. Інтернет ресурси.
Категорія: МО вчителів 3-х класів | Додав: IpiHa (16.11.2019) | Автор: Танцюра Л.О.
Переглядів: 426 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту