П`ятниця, 03.05.2024, 10:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Група продовженого дня » Група продовженого дня

Геоборд (математичний планшет)

Геоборд (математичний планшет) це багатофункціональна геометрична дошка для конструювання плоских зображень.

Геоборд складається з плоского поля і штирів, розташованих на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі і вертикалі. Для роботи з геобордом також потрібні резинки – це можуть бути звичайні латексні канцелярські або тонкі кольорові для волосся.

Одягаючи резинку на два штирі, можна отримати пряму лінію, на три – трикутник, на чотири – квадрат. З ліній і фігур можна створювати різні зображення, що просто не можливо не використовувати в іграх і навчанні дітей.

Геоборд можна придбати в магазині або зробити своїми руками.

У чому користь геоборду?

По-перше, він розвиває когнітивні здібності дитини: просторове і асоціативне мислення, увагу, пам’ять. По-друге, сприяє психосенсомоторному розвитку та розвиває дрібну моторику (розтягування, надягання резинок  на штирі – корисна сенсорна «зарядка» для маленьких пальчиків!). По-третє, математичний планшет дозволяє самостійно вигадувати зображення, а значить, розвиває фантазію і творчий потенціал дітей. По-четверте, це відмінний метод розслаблення і зняття фізичного та психологічного напруження у дітей.

До того ж, в процесі гри з геобордом дитина засвоює такі непрості геометричні поняття, як форма, розмір, симетрія і т.д.

Ігри з математичним планшетом:

1. Довільне фантазування. На великому полі можна придумувати власні творіння, робити лабіринти для чоловічків або, наприклад, «писати» резинками своє ім’я.

2. Вибудовування різноманітних геометричних фігур – різних за типом, кольором і розміром.

3. Малювання малюнків за схемою.

  1. Гра «Цифри грають в хованки»

Дітям пропонується пригадати, які цифри вони знають. Задумати будь-яку з цифр. Викласти її на планшеті одним кольором, а потім «заховати», перетворити за допомогою гумок і геометричних фігур у що-небудь. По готовності дитина представляє всім зображення яке вийшло, а решта учасників розгадують, яка цифра «захована». Варіант: Аналогічно можна ховати літери. Гру можна супроводжувати загадками або віршами про числа і букви. Рівень складності: цифра малюється одним кольором, а візерунок, за який вона ховається іншим, в цьому випадку відгадувати буде легше. Для того щоб ускладнити загадку, можна використовувати один колір, або поєднувати кольори так, щоб захована цифра не була явно видно. Низький: за зразком. Середній: по схемі. Високий: за задумом.

  1. Гра «Поняття частина і ціле»

Викладіть велику фігуру, що включає кілька рядів цвяхів, наприклад, трапецію, прямокутник, трикутник, квадрат. Тепер запропонуйте дитині поділити її на рівні частини, проводячи «лінії» резиночками або розділити на максимальну кількість частин (які, порахуйте разом) і назвати ці частини - геометричні фігури.

  1. Робота з загадками (загадування загадки і викладання відгадки)

Для цього виду гри візьміть будь-яку книгу з загадками, відберіть ті, відгадки яких ви зможете промалюватирезинками на планшеті, потім, на окремому аркуші намалюйте відгадки. Загадайте загадку дітям, і коли  вони  її відгадують,покажіть промальовану схему, щоб діти відтворили її на планшеті.

  1.  Гра «Система координат»

Знайомимося з поняттям «система координат». Можна пронумерувати ряди і стовпці штирів: від 1 до 5 і від А до Д. Відповідно, точки поля мають координати А1, Б3, Г2 і так далі.

Проводимо слухові диктанти. Ви задаєте дитині координати, а він по ним створює зображення. Дивимося що вийшло.

  1. Гра «Домалюй»

У гравців рівна кількість резинок. Починайте «малювати» якийсь предмет, використовуючи по одній резинці за один хід. Кожен наступний елемент повинен складати якийсь осмислений малюнок. Програє той, хто не зможе придумати наступний хід. Наприклад, у вас може вийти такий ланцюжок перетворень: полоса – хрестик - сніжинка- квітка і так далі. Або квадрат – будиночок- віконце в будиночку – паркан і так далі. Прагніть не акцентувати увагу дитини на програші, краще звертайте його увагу на те, як одні і ті ж елементи стають частинами абсолютно різних малюнків, як змінюється первинний задум залежно від дій іншого гравця.

  1. Гра «Симетрія»

Дитині дається карточка з половиною малюнка. Вона повинна відтворити цей малюнок і домалювати другу його частину.

Категорія: Група продовженого дня | Додав: IpiHa (17.02.2019) | Автор: Малигіна Н.О
Переглядів: 484 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту