П`ятниця, 03.05.2024, 07:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Група продовженого дня » Група продовженого дня

Особливості виготовлення лепбуків у початковій школі

            План-конспект майстер-класу

Тема: "Особливості виготовлення лепбуків у початковій школі"

Педагог-майстер вихователь ГПД ЗЗСО № 1 Форостяна Л.А.

Дата проведення: 13.12.2019

Час проведення: 9.00

Місце проведення: ЗЗСО №1

Тривалість майстер-класу: 1год.

Мета: ознайомити з технологією виготовлення лепбука, основними напрямами його застосування, вчити творчо застосовувати здобуті навички на практиці.

Обладнання:папка-основа для лепбука, клей-олівець, парір та картон кольоровий, ножиці, білі аркуші для нотаток, маркери, скотч, ноутбук, роздатковий матеріал.

Розрахунок часу майстер-клас

Ведучий майстер-класу: доброго дня, шановні колеги. Сьогодні я пропоную вам ознайомитися із новим засобом цікавої організації навчальної діяльності дітей. Із лепбуком.

1. Розповідь-презентація " Особливості виготовлення лепбуків в початковій школі" (5 хв.)

2. Практичний показ "Як виготовити лепбук?" (5хв.)

3. Робота педагогів зі створення власних лепбуків. (35 хв.)

4. Презентація власних напрацювань. (10 хв.)

5. Рефлексія. Підсумок майстер-класу. (5 хв.)

Ведучий майстер-класу: доброго ранку, шановні колеги. Сьогодні я пропоную вам ознайомитися із новим засобом цікавої організації навчальної діяльності дітей. Із лепбуком.

1. Сьогодні наша освіта зазнає суттєвих змін. Важливим аспектом освіти є формування у дитини "навчити вчитися самому". Перед педагогом стоїть завдання навчити дитину ставити перед собою мету і завдання, знаходити   способи їх вирішення, а головне знаходити потрібну інформацію для вирішення поставленого питання серед великої кількості джерел інформації. Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність.

 Зміст та методи навчання школярів спрямовані на розвиток  уваги,  па-   

м'яті, творчої уяви, на вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною ознакою, отримувати задоволення від знайденого рішення.

 Коли дитина працює з об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому перевагу в роботі з дітьми слід віддавати практичним методам навчання.

 У зв'язку з цим перед педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії з вихованцями.  Традиційні методи навчання замінюються на нові.  У яких формується інтерес до  творчої діяльності.  Один з перспективних методів, які сприяють вирішенню даної проблеми , є лепбук.

 Лепбук  "lapbook" (книга на колінах, наколінна книга) - саморобна інтерактивна тека з кишеньками, віконцями, конвертиками,  вкладками,рухомими деталями, що містить систематизований матеріал з певної теми.  При цьому лепбук - це не просто вибір. Це прикінцевий етап дослідницької роботи учнів, яку дитина виконала коли знайомилася з певною темою. Заповняючи теку дитина має виконати певні завдання, провести спостереження, дослідницьку роботу, презентувати матеріал.

 Лепбук - це навчальний посібник, спосіб закріпити  знання дитини з певної теми, осмислити  зміст всієї папки, провести дослідницьку роботу, в процесі якої дитина бере участь у пошуку. Він помагає дитині краще зрозуміти і запа-

м'ятати  матеріал. Дуже добре допомагає закріпити пройдену тему. Дає можливість в будь який час взяти і переглянути матеріал. Дитина самостійно збирає і організовує інформацію, формуючи навички шкільного навчання. Лепбуком зручно користуватися.

 Важливо,що завдання можна підбирати  під силу кожній дитині.  Зробити колективну книжку. Основне, що при роботі над лепбуком діти здобувають самі знання, а не отримують у готовому вигляді.

 Лепбук можна робити як індивідуально (вдома з батьками), так і групками в школі. Якщо працюють в групах  то можливі такі варіанти: вчитель, розподіляє завдання між дітьми , і всі разам збирають матеріал та заповнюють теку; інший варіант вчитель показує послідовність дій , а діти з його допомогою роблять кожен свій екземпляр лепбуку.

  Переваги користування лепбука  для педагогів:

сприяє організації по темі, що вивчається в рамках тематичного планування; це хороший спосіб подати інформацію в контактній формі, сприяє організації індивідуальної та самостійної роботи з дітьми.

 При роботі з лепбуком у дітей розвиваються універсальні вміння:

вміння планувати майбутню діяльність;

домовлятися з однолітками;

розподіляти обов'язки;

шукати потрібну інформацію, узагальнювати її, систематизувати;

самостійно давати пояснення на виникаючі питання;

приймати власні рішення, спираючись на свої  знання і вміння;

використовувати усне мовлення,щоб висловити свої думки та бажання.

 Лепбук може бути змістовним елементом розвивального середовища в класі. Щоб краще батьки співпрацювали з дітьми та вчителем можна запропонувати їм виготовити лепбук. Врешті-решт - це цікаве зайняття. Але є один маленький "недолік"для виготовлення лепбука потрібен час, фантазія, зусилля. І я бажаю вам прикласти трішки зусиль, щоб отримати гарний результат.

Хто має створювати лепбук?

Лепбук створюють учні, учитель забезпечує ресурсами та надає консультауію щодо розміщення інформації у лепбуці.

 Створення лепбука допоможе збагатити, закріпити і систематизувати інформацію, а подальшому дозволить пригадати цікавий матеріал. Ще спільна робота залишає приємні враження та задоволення у дітей та дорослих.

Скільки часу потрібно, щоб створити лепбук?

Учні не можуть створювати швидко,  тому на виготовлення потрібно

- кілька уроків протягом одного дня;

- кілька днів;

- тематичний тиждень (учні щодня опрацьовують інформацію і можуть доповнити лепбук)

Етапи створення лепбуку:

1. Тема

2. План

3. Макет

4. Збір інформації

5. Оформлення

6. Презентація

Як зробити  лепбук?

Тема. Тема для лепбука може бути будь-якою. Найкраще лепбук виготовляти на конкретну тему.

План. Обравши тему пишемо план. Лепбук має містити матеріал який має розкрити тему вашої роботи. Тому потрібен план того що ви хочете розповісти.

Макет. Я вважаю що цей пункт найцікавіший, тому що він має включати всі пункти плану. Потрібно уміло розмістити матеріал який має містити лепбук.

Що потрібно, щоб зробити лепбук?             

Для створення лепбука нам знадобиться такі матеріали:

картонна папка-основа. Її можна кутити готову, а можна зробити своїми руками. Беремо звичайний та кольоровий папір.

Ножиці.

Клей-олівець для паперу.

Степлер.

Скотч.

Олівці чи маркери.

Стрілки.

Пазли.

Конвертики.

Віконця.

Карточки.

Ведучий майстер-класу:шановні колеги, всі необхідні матеріали є у вас на столах, тож ми можемо приступити до роботи.

 Спочатку готуємо основу майбутньої теки. Вона буде з картонної коробки

 яку ми оформимо кольоровим  папером.

Наступний наш крок це складання макету. Придумуємо де  і які кишеньки ми розташуємо.

 Коли макет готовий ми можемо приступити до роботи з кишеньками, конвертиками, книжечками- гармошечками, блокнотиками, віялами, тощо та наповнити їх тою інформацією, яку ви зібрали разом з дітьми.

 Варто сказати, що оскільки лепбук є засобом дослідницької діяльності, то заповняти його одразу не слід. Цю роботу проводимо з дітьми послідовно, під час вивчення тої чи іншої теми.

Робота вихователів(вчителів) зі створення лепбуку.

Презентація вихователями власних розробок лепбуків.

Рефлексія.

Ведуча майстер-класу: на цьому майстер-клас закінчується, бажаю вам нових творчих знахідок та ідей.

Категорія: Група продовженого дня | Додав: IpiHa (15.01.2020) | Автор: Форостяна Людмила Андріївна
Переглядів: 959 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту