П`ятниця, 03.05.2024, 17:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Група продовженого дня » Група продовженого дня

Рутини та правила у ГПД

Відділ освіти Уманської міської ради

Міський методичний кабінет

Навчально-виховний комплекс № 1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»

 

 

 

 

 

Лекція-практикум на тему:

«Рутини та правила у ГПД»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Підготувала

                                                                                 Вихователь ГПД

                                                                                                                      І кваліфікаційної категорії

                                                                                         НВК № 1 м. Умані

                                                                                         Гурза Ольга Володимирівна

 

 

Умань 2019

 

1. Вправа «Асоціативний кущ» (об’єднуємося у 2 групи)

Робота в групах: 1 група записує асоціації до слова «Правила», а друга – до слова «Рутини».

Презентація роботи груп

2. Відеолекція «Запровадження правил»

https://www.youtube.com/watch?v=6n1tlgmMHVE

3.  Робота в групах. Завдання:

Продумайте і запишіть 4-6 правил, які допоможуть організувати якісний освітній процес у вашій групі під час:

1 група -  самопідготовки:

2 група – години здоров'я та організації рухливих ігор (змагань)

Розташуйте їх у послідовності, якій плануєте вводити (бажано 1 день – 1 правило)

 4. Стратегія запровадження правил

- Щоб кожне правило було зрозуміле дітям та спонукало до дотримання, слід правильно його запроваджувати. Пропоную змоделювати введення правила за стратегією запровадження правил.

Додаток 1, 2.

Змоделюйте ситуацію введення правила у групі. Для зручності можете використати цю таблицю та скористатися зразками правил, або  ж тим правилом, що склали ви у групі.

Правило, яке

планую ввести.

 

Ситуація, за якої учні

мають відчути

необхідність правила.

 

Ситуація, коли всі

виконують правило.

 

Ситуація, коли учень

не дотримується правила. Попросіть

змоделювати того, хто зазвичай порушує правила й заздалегідь

домовтесь.

 

Ситуація, коли учень

дотримується правила.

Попросіть змоделювати

того, хто моделював

попередню ситуацію.

Заздалегідь домовтесь.

 

Важливо! Після кожного етапу обговорюйте, що діти

відчувають і чому. Запитайте, що відчував той, хто

моделював порушення й дотримання правила.

 

 

5.  Ознайомлення з рутинами.

Ви помітили, мабуть, що нелегко обрати  всього 4-6 правил. Проте, всі ми застосовуємо певні діяльності, які повторюються дуже часто або щоденно.

У Концепції НУШ їх названо рутинами. У словнику синонімів вони стоять поряд з такими термінами як ШАБЛОН (загальноприйнятий або визнаний  зразок, позбавлений індивідуальності, сліпонаслідувальний) ЗАГАЛЬНИК, ШТАМП, СТАНДАРТ, ТРАФАРЕТ, СТЕРЕОТИП, РУТИНА (слідування шаблону).  

Оволодіння ними дозволять значно зменшити кількість правил.

6. Перегляд відео «Запровадження рутин»:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=366&v=9lObMCZoMws

7. Робота в групах

Завдання 1: складіть список рутин, необхідних для організованої щоденної роботи ГПД.

Проранжуйте, які з них вивчите у перші дні , а які – пізніше.

Допомога - додаток 3

Завдання 2: розробіть інструкції до запропонованих рутин:

Обидві групи знайомляться з «Інструкцією до рутини «Запитання до вчителя під час роботи в групах»

Додаток 4

За зразком складають свої інструкції:

1 група «Інструкція до рутини Самопідготовка»

2 група «Інструкція до рутини «Організація рухливої гри із спортивним знаряддям»

8. Творча вправа «Назви по-іншому» (придумати цікаву назву до слова «рутини»

9. І на завершення пропоную вам вправу «Сенкан» Слово «Сенкан» походить від фр. слова «п'ять» і означає неримований вірш у п'ять рядків на запропоновану тему.  1 група створює сенкан до поняття «Правила», 2 група – до поняття «Рутини»

Де 1рядок – Іменник (тема).

2 рядок – Два прикметники (які вони).

3 рядок – Три дієслова (що вони роблять?).

4 рядок – Фраза-висновок із чотирьох слів.

5 рядок – Іменник-асоціація до теми.

Додаток 1

Стратегія запровадження правил

Правило, яке

планую ввести.

 

 

 

 

 

Ситуація, за якої учні

мають відчути

необхідність правила.

 

 

 

 

Ситуація, коли всі

виконують правило.

 

 

 

 

 

Ситуація, коли учень

не дотримується правила. Попросіть

змоделювати того, хто зазвичай порушує правила й заздалегідь

домовтесь.

 

 

 

Ситуація, коли учень

дотримується правила.

Попросіть змоделювати

того, хто моделював

попередню ситуацію.

Заздалегідь домовтесь.

 

 

Важливо! Після кожного етапу обговорюйте, що діти

відчувають і чому. Запитайте, що відчував той, хто

моделював порушення й дотримання правила.

 

 

Додаток 2

Стратегії, які можуть використовувати педагоги  для побудови турботливих стосунків з учнями

Тут представлені зразки правил, які розроблялись у різних класах. Діти найкраще розуміють ті, що сформульовані від першої особи в однині.

• Я поважаю інших та їх власність.

• Я відвідую прогулянку постійно (регулярно).

• Я використовую культурну мову.

• Я ділюся з іншими.

• Я слухаю інших, коли вони говорять.

• Я працюю та граюся безпечно.

• Я завжди працюю старанно.

• Я використовую час уроку розумно.

• Я зосереджуюся на власній роботі.

• Я ділюся своїми ідеями.

• Ми вирішуємо проблеми мирно.

• Ми приходимо до класу підготовленими.

• Ми висловлюємо іншим лише позитивні відгуки.

• Ми виявляємо повагу до школи та шкільного  майна.

• Будьте добрими та дбайливими.

• Піклуйтеся про себе та інших.

• Тримайте руки, ноги та предмети при собі.

• Ставтеся до інших так як хочете, щоб ставилися  до вас.

• Будьте хорошим другом.

• Відповідайте за свої вчинки.

• Виконуйте свої завдання.

• Співпрацюйте з іншими.

• Будьте ввічливими один до одного.

 

 Додаток 3

Рутини переміщення

• Зустріч після уроку (на подвір’ї школи чи в холі).

• Використання вбиральні.

• Користування умивальником.

• Вихід із кабінету всією групою.

• Вихід із класу під час евакуації.

• Винесення сміття.

• Підтримування порядку в класі.

• Вихід із класу під час заняття чи самопідготовки.

 

Рутини самопідготовки (заняття)

• Як попросити вихователя про допомогу.

• Що підготувати до самопідготовки (заняття).

• Як розповсюдити матеріали.

• Як зібрати матеріали.

• Що робити, якщо ти раніше закінчив виконувати завдання.

• Як записати домашню роботу.

• Як працювати в Інтернеті.

• Як зберегти роботу на комп’ютері.

• Коли учням на занятті чи під час самопідготовки можна розмовляти.

 

Загальні рутини

• Оновлення календаря погоди.

• Полив рослин.

• Очищення дошки.

• Прибирання робочого місця.

• Загострення олівців.

• Догляд за тваринами в живому куточку.

• Прибирання в ігровому куточку.

• Користування іграми та іграшками.

 

Додаток 4                       

ІНСТРУКЦІЯ

Учасник групи, який відповідає за спілкування з учителем:

1.Слухає запитання від іншого учасника.

2.Обговорює його з усією групою.

3.Шукає очима вихователя.

4.Якщо вчитель вільний, підходить до нього.

5. Напівголосно ставить запитання.

6. Уважно слухає відповідь педагога.

7.Повертається до групи.

8.Розповідає учасникам, що дізнався.

 

Додаток 5 

Сенкан

Іменник (тема).

Два прикметники (які вони).

Три дієслова (що вони роблять?).

Фраза-висновок із чотирьох слів.

Іменник-асоціація до теми.

Категорія: Група продовженого дня | Додав: IpiHa (14.01.2020) | Автор: Гурза О.В.
Переглядів: 599 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту