П`ятниця, 03.05.2024, 09:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Група продовженого дня » Група продовженого дня

Створення спільноти учнів на ГПД. Самоврядування

ВІДДІЛ ОСВІТИ УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

УМАНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №1

«ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД - ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  І СТУПЕНЯ»

м. УМАНЬ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

«Створення спільноти учнів на ГПД. Самоврядування»

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

 

 

                                                                                    Підготувала:

                                                                                          вихователь ГПД

                                                                                Лиса Л.В.

 

 

 

УМАНЬ


                                              2019

Нова школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність закладу освіти будується так, щоб сприяти становленню особистості школяра, налагодження  взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною. Закономірно, що освітня реформа зачепила і групи подовженого дня закладів загальної середньої освіти.

МОН винесло на обговорення новий порядок формування груп подовженого дня у школах. Група подовженого дня створюється для:

 - організації навчальної і пізнавальної діяльності учнів (вихованців);

- організації дозвілля учнів (вихованців);

- надання кваліфікованої допомоги учням (вихованцям) у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;

- збереження та зміцнення здоров’я учнів (вихованців), формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя;

- формування в учнів (вихованців) ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості.

Серед важливих завдань вихователя ГПД є створення  учнівської спільноти.

Однією з форм організації спільноти на ГПД – є самоврядування.

Перегляд презентації.

1сл. Самоврядування  на ГПД

Ваша думка – ТАК чи НІ самоврядуванню  на ГПД ? (так -     ,ні -    )

2 сл. Що   таке САМОВРЯДУВАННЯ?

Самоврядування — це спосіб організації життя колективу, а не наглядова структура.

Назвіть відомі Вам способи організації колективу: КТС(колективні творчі справи), КТД(колективна творча  діяльність),проектна діяльність,ігрова діяльність та інше.

3 сл. МЕТА САМОВРЯДУВАННЯ

- захист прав та інтересів  свого колективу;

- інтеграція зусиль для добрих і корисних справ: розробка і втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в групі;

- розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;

- розвиток світогляду учнів для подальшого формування цивілізаційної компетентності.

Чи підходить вона до названих вами способів організації життя колективу?(так)Тобто це не щось нове та невідоме.

4сл. ЗАВДАННЯ

- сприяти наявності в учнів активної життєвої позиції, вихованню національної свідомості, створенню необхідних комфортних умов для розвитку здібностей та творчої ініціативи, самореалізації учнів у пізнавальній та навчальній діяльності;

- формувати навички самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної, громадської діяльності учнів;

- формувати життєві компетентності та стимулювати життєвий успіх учнів.

- формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ  шкільного життя

- прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями й дорослими

5 сл. Перелік законодавчих актів України, які можна використати  в роботі учнівського самоврядування:

1. Державний стандарт загальної середньої освіти.

2. Загальна декларація прав людини і громадянина.

3. Закон України «Про загальну середню освіту».

4. Закон України «Про мови».

5. Закон України «Про освіту».

6. Конвенція прав дитини.

7. Конституція України.

8. Положення про загальноосвітні навчальні заклади.

9. Закон України «Про загальну середню освіту».

10. Закон України «Про позашкільну освіту».

11. Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації».

12. Закон України «Про об’єднання громадян».

Без слів….

6 сл. СТАРОСТАТ(Учнівська рада групи)

Президент,голова,мер.

Голова центру,комісії,осередку,району

 «Культури та дозвілля»

 «Природа і ми»

 «Навчального центру»

 «Преси та інформації»

 «Спортивний центр»

«Санітарно-господарчий центр»

Старостат корегує свою діяльність з учителем, кожен учень входить до якогось із центрів.

Створивши таку команду на ГПД ви можете приймати свої закони і правила життя вашої спільноти. Основна умова, що кожен учень має бути членом якогось центру, тобто брати участь в житті спільноти.

7сл. Наприклад. Модель учнівського самоврядування.

8 сл. Кодекс честі учня

Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, проявляти себе.

Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

Турбуватися  про молодших.

Виявляти милосердя.

Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

Прослухавши це все ви мабуть відчули стан дежавю – десь я це уже чула…так, про організацію шкільного колективу і її ефективність писав ще Макаренко в своїх працях, а потім багато хто із вас були жовтенятами, піонерами, комсомольцями і так далі,наразі це  Барвінчата – трохи змінений статут … Самоврядування на ГПД – це звичайно дуже добре - організувавши «правильно» спільноту учнів вчителю буде набагато легше працювати. Тому кожен з вас обере свій спосіб організації  спільноти учнів, враховуючи їх особливості.

9 сл. ОБГОВОРЕННЯ

Перша думка……

З чого почати….

Коли……

Основні правила:

1. Відверто висловлювати думки.

2. Поважати точки зору всіх членів дискусії.

3. Слухати інших, не перебиваючи.

4. Не говорити занадто довго та занадто часто.

5. Водночас має говорити лише одна особа.

6. Дотримуватися позитивних ідей.

7. Не критикувати себе та інших.

8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

11 сл. Проблемні запитання

Як організувати самоврядування в групі ГПД, якщо ……

Як знайти час в режимі групи…..

Мотивація для учнів для впровадження самоврядування це -……

Контроль за виконанням обов'язків…….

Нагороди, заохочення……

Ваше запитання……

 

12 сл. ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

 

ВИСНОВОК.

З чого ж почати?  Насамперед з себе. З особистості вчителя. Слід не тільки самому «дорости» до розуміння необхідності впровадження самоврядування, а й зуміти підвести до цього розуміння дітей, не тільки мати бажання працювати у цьому напрямі, а й серйозно продумати: що це дасть дітям; який кінцевий результат хотілося б отримати; яким шляхом варто йти до отримання бажаного результату, які методи і форми роботи використати. Звідси й виходить, що робота з впровадження самоврядування розпочинається з учителя, з чіткого формулювання ним цілей і завдань самоврядування.

Клас – це маленьке місто, в якому учні та вчителі живуть за своїми законами і правилами. Мер(староста,голова,президент), заступники  та райони (осередки,комісія) організовують роботу  класу (міста).

«Він (учень-організатор)повинен вміти підкорятися товаришу і вміти товаришувати. Повинен бути ввічливим, суворим, добрим і безкомпромісним - залежно від умов життя і боротьби. Він має бути наполегливим. Він має володіти собою і впливати на інших; якщо покарає колектив, він має поважати і колектив, і покарання.»  А.С.Макаренко:

Головною метою  самоврядування є: життєдіяльність за принципом клас-родини;  виховання особистості з активною життєвою позицією;  створення умов для становлення різнобічної, гармонійно розвиненої особистості;впровадження пріоритету духовних цінностей;формування знань та умінь основ організаторської діяльності;забезпечення педагогічною підтримкою лідерів в учнівському колективі, створення умов для розвитку індивідуальних лідерських якостей. Бути справжнім лідером непросто. Мало самому досягти вершини, необхідно ще допомогти зробити це ж своїй команді .

Однією з прикладів самоврядування в початковій школі є  будування Барвінкового міста. Знайти свій «ключик» до кожного учня — непросте завдання для вчителя. Але докладені зусилля того варті.

Презентація

 



Джерело: https://docs.google.com/presentation/d/1pAvIWoG-nvTABBdJIg7nw1ScMn_xEbbRq2R_2-ON23U/edit?usp=sharing
Категорія: Група продовженого дня | Додав: IpiHa (17.02.2019) | Автор: Лиса Л.В.
Переглядів: 420 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту