Середа, 15.05.2024, 13:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 1-х класів

Нова українська школа – новий зміст освіти

 

 

Міський відділ освіти Уманської міської ради

Черкаської області

 

 

 

 

Доповідь на тему:

«Нова українська школа – новий зміст освіти»

 

 

 

Підготувала: Бурдейна Л.П.,

вчитель початкових класів,

спеціаліст ІІ кв. категорії ЗОШ №14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Умань 2019

Якщо ти відчув вітер змін,

не будуй щит, а став вітрила

і вільно пливи у відкрите море.

 

 

Життя – це постійний ланцюг змін. Зміни є скрізь. Разом зі змінами в усіх сферах життя змінюємося і ми, змінюються і діти. Виклики часу зумовили зміни  в освітній галузі України.

На сучасному етапі розвитку суспільство ставить перед освітою нові цілі. Як завжди реформа освітньої галузі розпочинається саме з початкової школи. Що ж відбувається нового  в початковій школі і хто ламає освітні стереотипи?

Навчальний рік 2018 упевнено можна назвати роком Нової  української школи. Адже першокласників почали навчати за новим Державним стандартом початкової освіти, складеним згідно з Концепцією Нової української школи та новим Законом про освіту.

«Нова українска школа –це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ – це цікава, безпечна, дружня до дитинишкола.  А для батьків вона -  чесна, відкрита і націлена на співпрацю. » Головна ідея НУШ  - навчання побудоване на компетенностях і вчителі початкової школи, повинні зробии так, щоб у НУШ було приємно навчатися. І щоб школа давала учням не тіьки знання, а й вміння застосовуваи їх  житті.

Основними серед ключових компоненів формули НУШ є:

1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

2. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

4. Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

6. Нова структури школи, що дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

7. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

 

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський.

 

Нова школа працює на засадах «педагогіки партнерства».

 

А, основні принципи цього підходу, це:

 

доброзичливість і позитивне ставлення;

довіра у відносинах;

діалог – взаємодія – взаємоповага;

розподілене лідерство;

принципи соціального партнерства.

 

Які ж ключові аспекти освітньої діяльності початкової ланки освіти в ідеях     НУШ:

  • Охоплення навчанням всіх учнів молодшого шкільного віку;
  • Розвиток компетентностей та соціальних і життєвих навичок, що нададуть змогу дитині далі жити в соціумі та навчатися в основній школі (5-9 кл);
  • Дотримання основних принципів  Держстандарту початкової освіти.

Які ж основні принципи Дерстандарту?

 

  • презумпція талановитості дитини будь-яка дитина має право на здобуття початкової освіти;
  • цінність дитинства визнається право дитини на навчання через гру та інші методи;
  • радість пізнання організація освітнього процесу через дослідницьку та проектну технологію, щоб приносити радість дитині,
  • розвиток особистості формування самостійного та незалежного мислення учнів  замість системи непотрібних знань,
  • здоровий спосіб життя та безпека учнів.

 

Що ж змінилося для наших дітей? Змінилися методи навчання. Нова роль учителя, партнерство і наставництво. Підтримка дітей та розвиток у них незалежного критичного мислення, самоповаги та впевненості в собі.

Нова українська школа - це навчання через діяльність, гру, взаємонавчання. 

Маленькі здобувачі освіти вчаться критично мислити, досліджувати, робити висновки та презентувати власну роботу.

Змінився зміст навчання. Необхідні знання збереглися, але навчання переорієнтувалося на розвиток умінь,  відповідає віковим особливостям дітей, їхнім інтересам і потребам.  Формуються компетентності, необхідні для вирішення життєвих проблем. Значна частина  освітнього процесу інтегрується.

Змінюється середовище для навчання. Класна кімната перетворилася на простір для творчої  самореалізації дитини.

НУШ це школа нових можливостей, це територія позитиву та розуміння.

А не тільки це змінилося в НУШ.

НУШ - це тематично – інтегроване навчання, щоденні ранкові зустрічі, набори LEGO, як інструменті для навчання.

 

Ранкові зустрічі – школа життя.

Нова українська школа починається з ранкової зустрічі. Тобто не звикло: о 08.00 дзвінок, усі сіли за парти – і починається урок.

Заняття розпочинаються з ранкового кола, це дуже важливий елемент навчання, спрямований  на розвиток співпраці, емоційного інтелекту та вміння працювати в команді.

Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня. Головною метою такого заняття є створення позитивної атмосфери на весь період перебування дітей у школі.

Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас.   Саме так у ранковому колі  розпочинається навчальний день першокласників . Вони знайомляться один з одним. Вчаться вітатися та спілкуватися. Далі сідають за парти. Але і вони стоять не рядами, як зазвичай, а об’єднані по шість. Адже більшість завдань діти  виконують в парах, групах. Під час ранкової зустрічі діти разом з учителем мають поділитися якимись своїми враженнями, емоціями, досвідом. Це більше психологічний аспект педагогічної роботи, і він стає на перше місце. Це таке поняття, як емпатія, тобто вчитель має визначити, з яким настроєм прийшла дитина, і дитина має змогу розповісти, чому вона так почувається. Завдання вчителя – налаштувати діток з різним настроєм на роботу, яка принесе їм користь і задоволення. Важливо також зберегти мотивацію дітей, щоб вони не втрачали інтересу до навчання.

Ранкова зустріч сприяє розвитку:

  • навичок говорити;
  • навичок слухати;
  • словникового запасу;
  • уміння досліджувати;
  • уміння аналізувати і оцінювати матеріал;
  • уміння спонтанно відповідати на запитання;
  • уміння приймати виклик від інших;
  • уміння використовувати вивчену інформацію.

 

Щопонеділка на такому «ранковому колі» діти дізнаються тему, яку пізнаватимуть протягом тижня, й усі уроки будуть так чи інакше пов’язані з цією темою.

 Таких тижнів є 33.Вони починають реалізуватися на урока  «Я досліджую світ»

 

Змінилася філософія навчання. Сьогодні ми ставимо за мету не наповнювати учня великою кількістю знань, а вчимо застосовувати їх на практиці. Навчання приносить радість дитині. Вивільнилось більше часу  для досліджень, творчості та рухової активності.

Першокласники навчаються по новому, опановують знання та навички через діяльність. У шестирічному віці діти сприймають світ цілісно і штучний поділ на предмети їм не дуже зрозумілий. Тому серед основних нововведень Нової української школи – запровадження інтегрованого курсу "Я досліджую світ» – це дослідницький тип навчання. Тобто діти самі мають відчути, ЯК щось зробити: їм не просто кажуть, що, наприклад, цукор розчиняється у воді. Вони мають узяти цукор, кинути у воду й самі переконатися, що він таки розчиняється.

Не просто послухати, а побачити, зрозуміти! Це, власне, не просто знання, а компетенція, яку можна використовувати на практиці.


НУШ – це України школа  нова, для школяриків у ній вирують дива!!!

Учитися і досліджувати для дітей є природним. Інтегрований курс «Я досліджую світ» засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через  призму  цілісної картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.  Це приносить  дітям радість через діяльність, сучасні методи та педагогіку партнерства. Інтегровані заняття цікаві. А все, що цікаве, добре йде дітям.

Сьогодні вже недостатньо забезпечити оволодіння школярами сумою знань, важливіше навчити «хотіти вчитися». Хочеться, щоб діти були мандрівниками, відкривачами і творцями в цьому світі.

 

Навчаються діти через гру. На допомогу в цьому прийшли LEGO, 6 цеглинок.

«LEGOгра по-новому, навчання по - іншому в освітньому просторі нової української школи»

Ми прагнемо побудувати майбутнє, де навчання через гру дасть можливість дітям розкрити свій творчий потенціал і навчить їх вчитися протягом життя

LEGO - це світ фантазій для першокласників НУШ!

Нова школа – «Педагогіка партнерства»

Тільки  разом  з батьками, спільними зусиллями,вчителі  можуть  дати  дітям  велике  людське  щастя.(В. О.  Сухомлинський)  

Перехід початкової освіти на якісно новий рівень можливий лише за умови конструктивної взаємодії школи й родини на засадах партнерства. Розуміння пріоритетності родинного виховання ставить перед школою завдання, яке реалізовується у спільній діяльності вчителя й учнів, учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів.

Новий підхід передбачає партнерство і наставництво у відносинах між учителем і учнями, підтримку дітей, розвиток у них критичного мислення, самоповаги і впевненості в собі. Учитель має стати другом, оцінки розглядатимуться як рекомендація, а не як осуд. Вчителі використовують зелену ручку замість червоної, щоб вказувати на те, що дитина робить добре. Всі оцінки – позитивні, а помилка – це досвід, навчання і розвиток.

  

ПОЧАТКОВА ШКОЛА - це найважливіша ланка. Тут закладається

 майбутнє, тут ростуть діти, які повинні будуть через кілька років

приймати важливі і відповідальні рішення, що впливають на долю країни.

Маємо надію, що реформа «Нова українська школа» всіляко

Сприятиме появі саме таких дітей. Адже судячи по взятому темпу,

 всебічній підтримці та готовності  вчителів та керівництва до змін ми йдемо вірним шляхом

Презентація

Категорія: МО вчителів 1-х класів | Додав: IpiHa (15.01.2020) | Автор: Бурдейна Л.П.
Переглядів: 1936 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту