Середа, 15.05.2024, 12:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 1-х класів

Використання ігрових матеріалів Lego в процесі навчання першокласників

Міський відділ освіти Уманської міської ради

Черкаської області

 

 

Майстер – клас для вчителів 1-их класів

«Використання ігрових матеріалів Lego

в процесі навчання першокласників»

 

Підготувала: Бортнікова Л.В.,

вчитель початкових класів,

спеціаліст  вищої кв. категорії ЗОШ №14

 

 

 

 

 

 

Умань 2019

Гра – це іскра, що запалює вогник

 допитливості і любові до знань.

В.Сухомлинський

 

Конструктор LEGO є освітнім ресурсом ХХІ століття і однією зі складових STEM-технологій. Адже дитина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, вміє працювати у команді, може приймати нестандартні рішення, стане конкурентоспроможною особистістю та зможе реалізувати свій потенціал у реаліях сучасного життя.

Для запровадження ігрового навчання вже всі наші першокласники    отримали індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок», які допоможуть дітям опановувати матеріал інтерактивно, цікаво та наочно. При цьому вчителі матимуть більше можливостей застосовувати пошукові методи навчання, стимулювати дітей до навчання у більш цікавий та належний спосіб.

Здавалося б, що можна зробити із 6 цеглинками, а це цілий політ фантазії. «Шість цеглинок» – це технологія навчання, яка допоможе учням  тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися, наприклад, таким умінням як вирішення проблемних завдань. Але це  не ігри заради ігор, а вправи на розвиток мислення, вміння працювати в команді та комунікувати один з одним. Завдяки таким наборам діти вчаться і формують предметні і ключові компетентності на більш високому рівні.

LEGO дозволяє дітям вчитися, граючись і навчатись у  грі. Саме головне – це надати дітям можливість “проживання” цікавого для них матеріалу. Дізнаючись щось нове, діти навчаються виражати своє ставлення до того, що відбувається. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами , граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї. 

В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

 Діти фантазують з LEGO. Придумувати щось нове з однотипних цеглинок - це так цікаво)))
Вчителі стараються на уроці створити такий простір, що дав можливість дітям не тільки прислухатися до чужої думки, бачити предмет з різних сторін, але й комунікувати, співпрацювати, що знадобиться в дорослому житті.
Для того, щоб літати, потрібні не крила, а фантазія!!! Кожен урок – це творча співпраця вчителя й учнів, яка неможлива без відповідного емоційного настрою.

Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель.

Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!

 

За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:

  • Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
  • Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
  • Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
  • Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
  • Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
  • Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
  • Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
  • Створення атмосфери змагання.

 

Як же можна використовувати ЛЕГО-конструктор на уроках?

  1. На уроках ЯДС досить ефективним засобом активізації мислення служить конструювання за уявою. Під час тижня «Техніка, яка допомагає» діти виготовляють роботів. Вони з цікавістю придумують свого робота, якого вони б хотіли мати.

 

Дитина створює нові образи, спираючись на наявні уявлення про об'єкт, по ходу задуму уточнює і удосконалює конструкцію, тим самим виявляючи творчість. Конструктивна діяльність вимагає відносно високої зосередженості уваги у дітей.

У процесі виконання конструкції в учнів розвивається вміння довести почату справу до кінця, контролювати свою діяльність і отримувати якісний результат, що є дуже важливим при навчанні в школі.

  1. На уроках з математики ЛЕГО використовується з метою ознайомлення з цифрами та числами, математичними діями, закріплення та розвитку навичок прямого і зворотного рахунку, порівняння чисел, знання складу числа, геометричних фігур; уміння орієнтуватися на площині, вміння класифікувати за ознаками. Конструктор можна використовувати як умовну мірку при порівнянні предметів по довжині, ширині, масі («Розв’яжи приклади», «Різнокольорові доріжки», «Продовж числовий ряд», «Де більше?», «Склади умову задачі», «Склади фігуру»).

Учням дуже подобається «будувати»  математичні диктанти. Наприклад:  1 поверх - 4 цеглинки,  2 поверх на 1 цеглинку менше.

3 поверх на 1 менше, ніж другий тощо.

Справжнім помічником стає ЛЕГО, коли учні вчаться розв’язувати задачі. За допомогою цеглинок викладається зображення задачі. Наприклад:

На столі стояло 5 тарілок , мама спекла істечка і поклала по тістечку на тарілку, але три тстечка не було куди покласти. Скільки було тістечок? На скільки менше тарілок?

За допомогою Лего можна виконувати усний рахунок, додавання та віднімання чисел.

 

 

«Вивчаємо склад числа»

Завдання до дітей

- Склади башту з 7 цеглинок.

- Поясни як утворюється число 7.

- Виклади з конструктора цифру 7.

Гра  «Побудуй місто»

При створенні будівель  певної сюжетної лінії діти вчаться правильно співвідносити «право», «ліво», «ззаду», «попереду», «під», «над», розрізняти поняття «між тим-то і тим-то». Вивчаємо поняття: маленький-великий, високий-низький, вузький-широкий, довгий-короткий, близько-далеко і т.д., тим самим формується розуміння просторових відносин між предметами.

Запитання до дітей

  • Скільки всього цеглинок ви використали для жовтих споруд ?
  • Скільки цеглинок  ви використали для червоних споруд?(4)
  • Скільки цеглинок   використали для зелених споруд?(3)
  • Яких цеглинок у споруді більше червоних чи жовтих?
  • На скільки більше?
  • Яких цеглинок у споруді більше червоних чи жовтих?
  1. На уроках української мови (навчання грамоти) конструктор ЛЕГО – помічник та наочне пояснення при вивченні звуків та букв. Діти з ЛЕГО складають звукові схеми, використовуючи кольорові цеглинки. Червоні – голосні звуки, сині – тверді приголосні, зелені – м’які приголосні. Також вчитель може попросити дітей показати цеглинку того кольору, звук, який він вимовляє .

Молодші школярі можуть вивчати букви не тільки у букварі, але й будувати букви з деталей конструктора. На деталі конструктора наклеюються букви алфавіту і розділові знаки.

Презентація

Категорія: МО вчителів 1-х класів | Додав: IpiHa (15.01.2020) | Автор: Бортнікова Л.В.
Переглядів: 570 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту