П`ятниця, 17.05.2024, 00:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 2-х класів

Інтегроване навчання - сучасна педагогічна технологія

Інтегроване навчання   – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.  

У майбутньому люди потребуватимуть різних умінь і навичок. Серед найактуальніших  будуть: критичне мислення, прогнозування, порівняння та зіставлення, узагальнення,   повага та розуміння думок інших, уміння співпрацювати; тощо.  Тож особливої значущості набувають аспекти інтеграції навчального матеріалу в початковій загальній освіті.  

  Актуальність проблеми пошуку раціональних шляхів інтеграції різних дисциплін у процесі початкового навчання посилюється також у зв’язку з перевантаженістю школярів навчальними предметами, тематичною однорідністю навчальних дисциплін, необхідністю формування цілісного світогляду у взаємозв’язку його елементів.

В. О. Сухомлинський писав: «Процес навчання буде легким, якщо це стане для дітей яскравим, зхоплюючим, наповненим живими образами, звуками, мелодією те, що дитина повинна запам’ятати перш за все».

Інтеграція в початковій школі повинна мати кількісний характер: «Трохи про все».  За допомогою інтегрованих уроків з’являються великі можливості розвивати в дитини інтелект, що в традиційному навчанні використовується недостатньо.

 

  Ще К.Д.Ушинський шляхом інтеграції письма і читання розробив та впровадив систематичний метод навчання грамоти.

В.О.Сухомлинський показав принцип інтеграції різних видів діяльності, організовуючи «уроки мислення в природі», які він проводив в початковій школі.

У дітей досить рано зявляється свій «образ світу». Попри всю свою недостатність, він має істотну характеристику – цілісність сприймання навколишнього.

 Зі вступом дитини до школи часто ця цілісність руйнується через кордони між окремими предметами. Саме тому впровадження інтегрованих курсів   поглиблює   знання учнів, розвиває увагу, пам’ять, розширює пізнавальні процеси .

Метою  інтегрованого навчання є:

- ущільнити знання, опанувати значний за обсягом навчальний матеріал за період уроку, досягти цілісності знань;

 - розвивати здібності учнів;

- об'єднати споріднені матеріали кількох предметів навколо однієї теми;

- виховувати креативну особистість, готову до творчого пошуку

Переваги інтеграційної форми навчання :

- незвичайність;

- достатньо велика активність учнів;

- створення позитивного емоційного настрою в учнів;-      формування інтересу до предмета;

- отримання навичок спільної діяльності.

  Так інтегрований курс  «Я досліджую світ» допомагає  формувати в учнів цілісну картину світу в процесі опанування соціального досвіду. Він охоплює систему знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності, способи дослідницької діяльності.

Предметні межі   зникають, коли вчитель заохочує  учнів робити зв’язок між дисциплінами й спиратися на знання і навички з кількох предметів.

        Не секрет, що в кожного учня є улюблені навчальні предмети і є ті, які не подобаються, викликають труднощі під час вивчення. Саме інтегровані уроки допомагають реалізуватися кожному учню.

Застосування інтегрованого навчання на уроках

 (з власного досвіду)

  • на уроках створюю  середовище, у якому учні можуть вільно висловлювати свої думки, обговорювати     ідеї один одного, не бояться говорити;
  •   даю можливість учням самостійно вибрати шлях, яким вони підуть для пошуку відповідей на запитання;    
  •  стараюсь передбачити труднощі в учнів і способи їх   подолання;    
  •  при плануванні навчання передбачаю орієнтовні учнівські запитання,   підтримую дитячі запити, які можуть не співпадати з моїми ідеями.
  • пропоную учням створити продукт на основі ідеї дослідження; організувати обговорення ідей, щодо вирішення проблем ;
  • у процесі навчання на основі запиту учні ставлять запитання, які спонукають до дій, що створюють додаткові запитання або ідеї.

На мою думку уроки, побудовані за змістом інтегрованих курсів,  безумовно сприяють активізації мовленнєвої,  пізнавальної діяльності учнів.  Ці уроки дають можливість дитині мати одночасний контакт з різними видами творчої діяльності, що забезпечує емоційне благополуччя учнів . А такі знання є міцними та   значущими, бо забезпечують оптимальні умови для розвитку творчої, всебічно розвиненої особистості.

Так ми вивчали тему з української мови : « Слово. Значення слова. Вірш  Н. Красоткіної « Ліс- це диво…». Ця тема перепліталася на уроках української мови і читання;  Я досліджую світ, математики і трудового навчання.

На  уроці  Я досліджую світ і трудового навчання  діти стають в коло   і виконують вправу: «Я ліс і дарую тобі…»( чисте повітря,здоров'я, прохолоду, красу, гриби, ягоди,папір, тощо.)Потім клас ділиться на групи  . У кожної групи відповідне завдання( учні вдома готують цікавий матеріал про ліс . )

 

 І група розповідає , які дерева, кущі і трав янисті рослини ростуть у лісі.

ІІ група - які тварини там мешкають.

ІІІ група - яку користь приносить ліс;

  ІV- охорона лісів.

 

 А потім учні І групи  створили чудову аплікацію  «Листяні дерева восени»,   ІІ групи - аплікацію із природних матеріалів «Сова», ІІІ групи - виготовляють їжачка з природних матеріалів.

 На уроці математики і ЯДС склали задачу про листяні та хвойні дерева за даним виразом та зробили їжачка із природних матеріалів.

 На уроці української мови учні розповідають як розуміють значення слова «ліс». На дошці картинки із зображеннями різних предметів(олень, дуб, сосна, диня, Гриби,шипшина, калина, качка,конвалія,троянда) Завдання: вилучити зайві слова. Потім читають вірш   про ліс і складають  сенкан до слова «ліс»

Сенкан

Ліс

Таємничий, кольоровий

Дарує, приносить, зачаровує

Діброва(листяний), бір(хвойний)

Ліс - яскравий прояв досконалості природи.

Таким чином, застосовуючи метод інтеграції на уроках української мови ,математики та трудового навчання ми вивчили тему «Слово. Значення слова. Ліс- це диво…». 

Але важливо відзначити той факт, що зловживання інтеграцією може призвести до небажаних результатів. Тому необхідно знати, що інтеграція можлива тільки за певних умов: спорідненість наук, відповідних навчальних предметів, які можуть інтегруватися; збігу або близькості об'єкта вивчення; наявності загальних методів і теоретичних концепцій побудови. Таким навчальним предметом  є курс природознавчих дисциплін у початковій школі, який плавно інтегрується з усіма навчальними дисциплінами, адже передбачає  знайомство з навколишнім середовищем, народознавством, формуванням загальнолюдських якостей.

 

Отже, інтегроване навчання базується на розумінні цілісної картини. Його впровадження дозволяє зробити навчання в школі більш актуальним і корисним для учнів

 

 

Відділ освіти Уманської міської ради

Міський методичний кабінет

УНВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №7-колегіум»

Уманської міської ради Черкаської області

 

 

 

 

Майстер-клас

на тему:

Інтегроване навчання- сучасна педагогічна технологія

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Сінютіна С. Г.

 

 

 

Умань 2020 р.

Презентація

Категорія: МО вчителів 2-х класів | Додав: IpiHa (08.12.2020) | Автор: Сінютіна С. Г.
Переглядів: 650 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту