Понеділок, 13.01.2025, 11:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 52
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 2-х класів

Інтерактивний метод «Незакінчене речення»

Інтерактивний метод  «Незакінчене речення»

 Виконаємо це за допомогою вправи «Незакінчене речення».

Початок речення «Призначення мотивації…», а кінець ви знайдете на аркуші, вибираючи правильний (чи правильні), на вашу думку, варіанти.

(Дається декілька хвилин на підбір варіантів, а потім кожна група оголошує свою відповідь).

Інформувати, повідомляти

Заохочувати до навчання чи іншої діяльності

Сфокусувати увагу дітей

Оцінити результати діяльності.

Сформувати план дій.

Активізувати діяльність дитини.

Розподіляти і переключати увагу.

Цілеспрямовано і систематично впливати з метою передачі певних знань, вмінь і навичок.

Підтримувати активність дитини на всіх етапах діяльності (пізнання).

Розв'язувати проблему.

Обмінюватись інформацією пізнавального характеру.

Спонукати, викликати потребу в активних діях.

Викликати інтерес до обговорювання теми.

 Шукати шляхи вирішення завдання.

Зробити "місточок" для представлення теми уроку (заняття).

Допомогти усвідомити, що і навіщо будуть роботи.

Відповіді груп.

Перевірити правильність відповідей ми зможемо в кінці виступу.

 

2. Детальніше про мотивацію ви дізнаєтесь з міні-лекції "Умови формування і розвитку мотиваційної сфери дитини", яку опрацюєте самостійно.

 

 Цей матеріал допоможе  дати відповіді на питання, поставлені після його опрацювання.(Час: 10-15 хвилин).

Самостійне опрацювання міні-лекції (додаток 1)

Підсумувати результати спільної роботи та перевірити, чи правильно виконана вправа «Незакінчене речення...», зможемо, відповівши на запитання (інтерактивний метод  «Мікрофон»):

  1. Що таке мотиви?
  2. Які бувають мотиви (види)?
  3. Ведучі мотиви діяльності молодшого школяра.
  4. Що таке мотивація? (Своїми словами дитина має знати що і навіщо буде роботи).
  5. Що значить сформувати мотивацію?
  6. Коротко охарактеризуйте мотивацію дітей  молодшого шкільного віку.
  7. Чи можна мотивувати діяльність  молодших школярів тим, що це знадобиться їм у школі чи у подальшому житті. Чому?  
  8. Від чого залежить мотивація (мотивів, умов).

9.Що від неї залежить (Як дитина виконає кінцевий результат будь-якої діяльності).

10. Чи правильно визначено на початку нашої роботи призначення мотивації?

11.Чи вірне моє твердження: «Мотивація охоплює все те, що забезпечує залучення дитини до процесу активної діяльності і підтримує цю активність на всіх етапах цієї діяльності».

3. Мотиви навчання по різному виявляються в учнів з різною успішністю. У школярів, які добре навчаються, як правило, переважають пізнавальні мотиви або мотиви «отримання оцінки», «похвала», «вимога», «досягнення успіху».  Мотив уникнення невдач характерний і для встигаючих, і для невстигаючих. Проте в останніх майже відсутній мотив досягнення успіху.  

Проілюструвати взаємозалежність  рівня навчальної мотивації і рівня навчальної діяльності нам допоможе вправа «Лото»

 

Високий

рівень

навчальної

мотивації

У таких дітей є пізнавальний мотив, прагнення найбільш успішно виконувати вимоги вчителя. Учні чітко слідують усім вказівкам педагога, сумлінні і відповідальні, сильно переживають, коли одержують негативні оцінки.

Гарна

навчальна

мотивація

 

Учні успішно справляються з навчальною діяльністю. Подібний рівень мотивації є середньою нормою.

 

 

 

Позитивна шкільна,

 але недостатня

навчальна

 мотивація.

Такі діти досить благополучно почувають себе в школі, щоб спілкуватися з друзями та вчителями. Пізнавальні мотиви у них сформовані в меншому ступені. Їм більш цікава позашкільна, аніж навчальна діяльність.

Низька

шкільна

мотивація

Ці діти відвідують школу неохоче, воліють при можливості залишитися вдома. На уроках часто займаються сторонніми справами. Зазнають серйозних труднощів в навчальній діяльності.

 

Негативна шкільна

 та навчальна

 мотивація

Такі діти зазнають серйозних труднощів у навчанні та спілкуванні, не справляються з навчальною діяльністю. Школа сприймається ними як вороже середовище. Перебування в ній для них нестерпне.

 

Таким чином,  ми бачимо, що   мотиви, пов’язані з навчальною діяльністю дуже сильно пов’язані також з пізнавальною потребою. Пізнавальна потреба, в свою чергу,  пов’язана з практичною активністю.  Тому, починаючи з молодших класів, важливо розвивати пізнавальні потреби так, щоб пізнавальна мотивація стала провідною.  

 

 

Самостійне опрацювання міні-лекції (додаток 1)

Підсумувати результати спільної роботи та перевірити, чи правильно виконана вправа «Незакінчене речення...», зможемо, відповівши на запитання (інтерактивний метод  «Мікрофон»):

  1. Що таке мотиви?
  2. Які бувають мотиви (види)?
  3. Ведучі мотиви діяльності молодшого школяра.
  4. Що таке мотивація? (Своїми словами дитина має знати що і навіщо буде роботи).
  5. Що значить сформувати мотивацію?
  6. Коротко охарактеризуйте мотивацію дітей  молодшого шкільного віку.
  7. Чи можна мотивувати діяльність  молодших школярів тим, що це знадобиться їм у школі чи у подальшому житті. Чому?  
  8. Від чого залежить мотивація (мотивів, умов).

9.Що від неї залежить (Як дитина виконає кінцевий результат будь-якої діяльності).

10. Чи правильно визначено на початку нашої роботи призначення мотивації?

11.Чи вірне моє твердження: «Мотивація охоплює все те, що забезпечує залучення дитини до процесу активної діяльності і підтримує цю активність на всіх етапах цієї діяльності».

3. Мотиви навчання по різному виявляються в учнів з різною успішністю. У школярів, які добре навчаються, як правило, переважають пізнавальні мотиви або мотиви «отримання оцінки», «похвала», «вимога», «досягнення успіху».  Мотив уникнення невдач характерний і для встигаючих, і для невстигаючих. Проте в останніх майже відсутній мотив досягнення успіху.  

Категорія: МО вчителів 2-х класів | Додав: IpiHa (25.12.2016) | Автор: Новіцька Л.І.
Переглядів: 732 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту