Понеділок, 27.01.2025, 23:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 52
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 2-х класів

Розвиток креативного мислення

Майстер – клас

учителя початкових класів

Уманської міської гімназії
Августової Надії Миколаївни

 

РОЗВИТОК  КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ

МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ  ЗАСОБАМИ

ТВОРЧИХ ВПРАВ

Актуальність теми

  • Радикальні зміни, які відбуваються у сучасному освітньому середовищі акцентують увагу на необхідності виховання особистості нестандартно мислячої, самостійної, творчої.
  • Уміння працювати з інформацією упродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для індивідуального розвитку і самовдосконалення, передавати і в результаті – уміння спілкуватися повинно стати невід’ємною рисою життя людей ХХІ століття.
  • «Розвиток мовлення має набути статусу провідного принципу навчання рідної мови» - зазначається у Державному стандарті початкової загальної освіти.
  • Креативне мислення – це одне із складових креативності процесу навчання, тому йому на сучасному етапі приділяється велика увага, як  потужному рушію  творчого мислення.

 

 

Перемоги у олімпіадах з базових дисциплін

 

2007-2008 навчальний рік

4 клас

ІІ етап

ІІІ етап

23 %

3 %

2011-2012 навчальний рік

8 клас

58 %

13 %

2012 – 2013 навчальний рік

9 клас

63 %

13 %

2013 – 2014 навчальний рік

10 клас

66 %

16 %

2014 – 2015 навчальний рік

11 клас

ЗНО з української мови і літератури (якісний показник 90 %)

 

Основний показник  дитячих обдарувань – це їх креативність, тобто здатність учня до творчого виконання поставлених перед ним завдань.

Як учитель початкових класів застосовую на уроках  оптимальні педагогічні технології, які проектують креативні  якості учнів: гнучкість, фантазію, натхнення, нестандартність.

На уроках щоденно застосовую «ситуацію успіху».

Щоб зацікавити учнів, намагаюся проводити ігри. На основі гри виникає цікавий як для дітей, так і для вчителя процес спільної продуктивної учбової діяльності в класі.

 Гра «Інтрига»

Використовуючи математичні дії, прочитайте фразеологізм.

  • Що називається фразеологізмами?
  • Поясніть значення фразеологізмів, складіть з ними речення.

І група. ЗАР + УБМ–М +АТВИ–ВИ + И + НАД – Д + НОК – К + СІ.

Зарубати на носі.

ІІ група. НА + БРАМ –М+ ТИ+ ВОК – К+ДИ + В+РОСІ – СІ + Т.

Набрати води в рот.

ІІІ група. П’ЯМ – М + ТАРА – РА + МИ + НАРУ – РУ + КИ + ВАСІ – СІ + ТИ.

П’ятами накивати.

На різних етапах уроку застосовую творчі завдання, які примушують  учнів мислити, діяти творчо. Одним із видів вправ, що сприяють розвитку креативності є робота над прислів’ями.

І група. Прочитати прислів’я. Пояснити його значення.

Ків  на ти, жи ма ха

Бать  щи  ма  чу  на  чу

Батьківщина – мати, чужина – мачуха.

ІІ група.  Розшифрувати прислів’я. Пояснити його значення.

З.мл.  с.нц. пр..кр.ш..,  а л.д.н. – пр..ц..

Землю сонце прикрашає, а людину – праця.

ІІІ група. Розшифрувати прислів’я, записати його . Пояснити його значення.

ука/На в слі  ен деве, а з сулі дитьвови.

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Ефективним видом творчих завдань, що сприяють розвитку мовлення та креативного мислення, стало  написання сенканів.  За допомогою них діти вчаться стилю й образно висловлювати своє бачення того чи іншого предмета.

Сенкан – це вірш, який складається з 5 рядків. Він синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему.

Форма сенкану:

1-й рядок – тема (іменник);

2-й рядок – опис (2 прикметники);

3-й рядок - дія (3 дієслова, пов’язаних з темою);

4-й рядок – побудова речення (почуття з приводу обговорюваного, ставлення автора до описуваного  предмета чи  явища).

5-й рядок – слово-асоціація до теми, синонім до першого слова, узагальнення, підсумок.

1.Читання.

2. Мінливе, активне.

3. Залучає, спілкується, навчає.

4. Промінь світла в темряві.

5. Просвіта.

І група. Скласти сенкан зі словом «калина».

ІІ група. Скласти сенкан зі словом «весна».

ІІІ група. Скласти сенкан зі словом «Батьківщина».

Складання віршів

І група. Допиши  2 речення, щоб вийшов вірш.

Як бурулька плаче –

То весна надворі.

------------------------

------------------------

ІІ група. Скласти вірш, використовуючи рими

Лісочок – струмочок – водичка – сестричка

ІІІ група. Із деформованих речень скласти вірш.

Зозулі, кування, чую, я,

Зітхання, тремтливих, берізок,

Сестриці, білокорі, тонкі,

Свої, віти, сплели, в косиці.

Розвитку креативності сприяють творчі вправи у роботі над текстом.

Прочитай. Виправи мовленнєві помилки у розповіді хлопчика; напиши текст без помилок.

У дворі малиші каталися на веліках, а ми з пацанами ганяли футбола. Малишня лізе під ноги. Ми рішили перебратися на свободну площадку. Один наш пацан хотів перепригнути через забор,  але зачепився через огромне бревно, впав і страшно вдарився коліном. Зразу появилася різка біль у суставі, почала кружитися голова. Він уже не сумів грати і пішов додому.

Прочитай казку. За допомогою словничка встав текст пропущені слова.

Любов і жорстокість

Випав із гніздечка (1) Горобчик. Борсається в (2), а (3) нього літає й (4) пищить(5). Побачив Горобчика Яструб і (6) до нього. Думає: ось (7) схоплю Горобця і з'їм. Прилетів до Горобчика, (8) підкрадатися до нього. Усі птахи на (9) завмерли від (10): що ж буде? Здивувалися, що (11) не відлетіла в сторону, а (12) на Яструба. Стукнула (13) в око, учепилася (14) в голову. Злякався Яструб і (15) у сторону. Здивувалися всі (16). Ось вам і Горобчиха! Як же так сталося, що вона (17) Яструба?

А так, - сказала Сова. - Горобчиха (18) свого Горобчика. А у Яструба немає (19) любові в серці. Він (20). А жорстокість (21) не перемагала (22)

За В. Сухоилинським

СЛОВНИЧОК : 1 - маленький, 2 - травичці, 3 - навколо, 4 - тривожно, 5 - Горобчиха, 6 - летить, 7 - зараз,  8 - почав, 9 - деревах, 10 - страху, 11 -Горобчиха. 12- кинулася 13 - дзьобом, 1 4 - кігтиками, 15 - відлетів, 16 -птахи, 17 - перемогла, 18 - любить, 19 – ніякої ,20 - жорстокий, 21 - ніколи, 22 - любов.

 

Текст - плутанка

стоГі

У таликНа либу стогі. анВо гоприщала хї маєч з рогомип. тарСийш траб кошаС сінпри із хукні найчик. таНалак  амас  лалина  айч у шкича. наГар подгосиня ашан таНакла!

Хвилинка фантазії

І група.  Уяви себе деревом. Розкажи про що мріють дерева, скидаючи своє листя.

ІІ група.  Уяви себе ручкою старанної та слухняної дитини. Опиши свої почуття та враження.

ІІІ група.  Уяви себе зошитом нерадивого учня. Опиши свої почуття та враження.

Креативна дитина – творча дитина. Вона повинна мати здатність до перетворень, точності розв’язку поставленої проблеми. Тому й креативне мислення повинно формуватися в початковій школі та розвиватися протягом усього її зростання.

Презентація знаходиться тут!



Джерело: http://www.docme.ru/P1G5
Категорія: МО вчителів 2-х класів | Додав: IpiHa (12.12.2015) | Автор: Августова Надія Миколаївна
Переглядів: 1173 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту