Презентація – огляд на тему:
«LEGO – технологія – чарівні цеглинки успіху»
Україна переживає часи стрімких змін, іде перезавантаження системи освіти, зокрема початкової.
Саме завдяки прийняттю Концепції Нової Української Школи (НУШ) з’явилися нові підходи і можливості для організації освітнього процесу. Однією з таких форм роботи перед початком уроків є ранкові зустрічі. На них і на всіх уроках ми використовуємо цеглинки LEGO. ЛЕГО – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно - ігрове середовище навчання та розвитку дитини.
Гра з педагогами з використанням LEGO.
- Візьміть цеглинку LEGO жовтого кольору. Це буде промінчик сонечка. Перекладіть цеглинку в іншу руку, відчуйте частину тепла.
- Оберіть червону цеглинку ті, хто радий вітати всіх присутніх на семінарі сьогодні. Підніміть її і скажіть «Привіт, колеги!»(з’єднайте з жовтою).
- Підніміть помаранчеву ті, у кого зараз гарний настрій (з’єднайте).
- Підніміть зелену цеглинку ті, хто сьогодні прийшов пішки до своєї школи, а синю – ті, хто приїхав на будь - якому транспорті. (з’єднайте).
- Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобається відвідувати семінари, майстер-класи, вебінари, курси. (з’єднайте).
А тепер покажіть, будь ласка, свої вежі, в кого які вийшли.
Роз*єднайте, будь ласка, всі цеглинки. До вашої уваги ще одна гра.
- А зараз оберіть колір цеглинки, з яким асоціюється ваше ім’я.
- А з яким асоціюється характер?
- Яка цеглинка асоціюється з вами, як педагогом?
- Візьміть цеглинку того кольору, яким ви хочете бачити свою відпустку? Покажіть на екран свою Башточку. Всім дякую!
«Витоки здібностей та обдарувань дітей –
на кінчиках пальців. Від пальців ідуть струмочки,
які дають наснагу творчій думці,
чим більше майстерності в дитячих долоньках,
тим розумніша дитина»
В. Сухомлинський
На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми у закладах дошкільної освіти і в початковій школі. LEGO - технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування.
LEGO – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно - ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора. Основою наборів є цеглинка LEGO - деталь, що представляє собою порожнистий пластмасовий блок, що з'єднується з іншими такими ж цеглинками на шипах.
Конструктори LEGO – це цікавий матеріал, стимулюючий дитячу фантазію, уяву, формуючий моторні навички. Лего - конструювання допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працюючи і бачачи кінцевий результат.
За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
- Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
- Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
- Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
- Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
- Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
- Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
- Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
- Створення атмосфери змагання.
Крім традиційних методик навчання останнім часом в психолого - педагогічному процесі все ширше використовуються ЛЕГО - технології. Однією з них є конструктивно - ігровий засіб LEGO Duplo, що володіє рядом характеристик, які значно відрізняють його від інших конструкторів, насамперед - великим діапазоном можливостей, використання їх в різних ігрових та навчальних цілях, багатофункціональність та сучасні технічні та естетичні характеристики.
Навіть маленький набір будівельних елементів відкриває дитині новий світ. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.
Конструктор LEGO System - це передусім кольорова, цікава і весела гра, здатна захопити як дітей, так і дорослих. Ігри з LEGO System виступають засобом дослідження та орієнтації дитини в реальному світі.
Основні області застосування LEGO на уроках таких, як: математика, розвиток мовлення, навчання грамоти, я досліджую світ, робота з дитячою книгою, проектна діяльність.
Ми, педагоги, під час організації занять з LEGO – є партнерами дитини, які підтримують, надихають, за потреби допомагають їй віднайти відповідь на питання. Педагоги мотивують дитину бути самостійною, спонукають до дій у різні засоби.
- Пропоную подивитись Мультфільм «Історія Лего».
Історія ЛЕГО почалася в Данії, коли тесля Оле Кірк Крістіансен зробив для свого сина звичайну дерев'яну іграшку. Поклавши початок сімейного бізнесу в 1932 році, дідусь теперішнього Глави Lego Group не думав, що дитячі забави будуть приносити його нащадкам величезні доходи. Спочатку компанія робила дерев'яні іграшки, прасувальні дошки. Бренд LEGO є сьогодні найвідомішим у світі іграшок. Навіть більше відомим, ніж лялька Barbie. Назва LEGO походить від слів «Leg» і «Godt», що в перекладі з данської означає «добре грати» або «захоплююча гра». В Данії є дуже красива країна під назвою LEGOLAND, що означає країна LEGO.
Не менш пізнавальним для дітей буде дізнатися цікаві факти про LEGO: Отже,
- Випущених кубиків LEGO вистачило б, щоб кожен, хто живе на планеті отримав 64 деталі.
- Діти всього світу проводять приблизно п’ять мільйонів годин на рік, граючи з кубиками LEGO.
- З шести кубиків LEGO 2х4 можна зібрати 915 мільйонів різних комбінацій.
- Близько 7 коробок LEGO продається кожну секунду.
- Щорічне виробництво цеглинок LEGO сягає 20 мільярдів цегли в рік, тобто кожну секунду виробляється близько 600 цеглинок LEGO.
- В світі знаходиться 4 мільярди фігурок LEGO.
- Якщо скласти всі елементи LEGO один до одного, які продавалися протягом року, то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля.
- З 40 мільярдів поставлених один на одного кубиків LEGO можна зібрати вежу, яка дотягнеться до Місяця.
- Найвища вежа з LEGO в Бразилії. У ході будівництва знадобилося більше 5 млн. деталей і чотири дні роботи. Основна маса учасників проекту – діти. Для зведення вежі був задіяний баштовий кран і кілька тисяч людей.
Працюючи з конструктором LEGO, можна будувати моделі і при цьому навчатися, отримуючи задоволення від гри.
Висновок
Використання LEGO на уроках у початковій школі – це корисний і важливий елемент навчального процесу. Працюючи з LEGO, діти розвивають просторову уяву. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий потенціал: допомагає виробляти певні якості - посидючість, взаємоповагу, акуратність, терпіння, розвиває креативне мислення.
Діти вчаться домовлятися, відстоювати власну думку, поважати думку інших, доповнювати один одного, шукаючи спільні рішення, висувати ідеї, творчо мислити, експериментувати.
Працюючи з конструктором ЛЕГО, можна будувати моделі і при цьому навчатися, отримуючи задоволення від гри. Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком, будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу дій. Робота є жвавою, цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає меж фантазії.
Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше – почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання – це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і сприймати нове з великим інтересом.
Таким чином, робота з освітніми конструкторами ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Презентацію переглянути та скачати можна тут
Відео з фотографій, які ми робимо під час різної цікавої роботи з Лего можна переглянути та скачати тут
Мультфільм Історія ЛЕГО
Зупини наступ сміття
|