Використання LEGO -конструювання в освітньому процесі. Проєктна діяльність з LEGO під час дистанційного навчання
Колеги, вітаю! Під час нашого семінару ми з вами будемо продовжувати досліджувати «іграшку століття» LEGO. LEGO – сама популярна гра на планеті, мрії багатьох хлопчиків та дівчаток. У слова LEGO два значення: «я вчуся» і «я складаю». Я пропоную вам пригадати, а з чим асоціюється у вас словосполучення «Конструктор LEGO»?
К – креативність Л - логотип, легкість
О – оригінальність Е - енергія
Н – новизна Г- гендер
С – сенсорика О – об”єм
Т - терплячість
Р - різноманітність
У - уява
К – конструкторські навички
Т – творчі здібності
О – обмін досвідом
Р – реалізація ідей
«Конструюючи, дитина діє, як зодчий, будуючи будинок власного інтелекту».
Жан Піаже
LEGO дає дітям терпимість один до одного, вміння прислухатися до чужої думки. LEGO — це не лише будування тривимірних проекцій, можливість бачити предмет з різних сторін, а й уміння комунікувати, будувати модель спілкування, яка знадобиться в дорослому житті. Діти народжують нові ідеї, втілюючи в реальність те, що могло б бути насправді. І допомагають їм у цьому різноманітні набори LEGO, які створюють поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії.
Основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором LEGO дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.
Виділяють такі види конструювання:
- конструювання за зразком;
- конструювання за моделлю;
- конструювання за задумом;
- конструювання за умовами;
- конструювання за темою;
- конструювання за кресленнями і схемами.
За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
• Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
• Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
• Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
• Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
• Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
• Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
• Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
• Створення атмосфери змагання.
Діапазон використання LEGO з точки зору конструктивно - ігрового значення для дітей дуже широкий.
Основні області застосування LEGO на уроках: математика, розвиток мовлення, навчання грамоти, я досліджую світ, робота з дитячою книгою, проєктна діяльність.
Педагог під час організації занять з LEGO – партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає їй віднайти відповідь на питання. Він мотивує дитину бути самостійною, спонукає до дій у різні засоби.
Перспективність застосування LEGO - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.
Особливості конструктора LEGO, його високу якість дозволяють дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.
Основні етапи розробки
LEGO - проєкту:
1. Позначення теми проєкту.
2. Мета і завдання проєкту.
3. Розробка механізму на основі
конструктора LEGO.
Чому потрібно використовувати LEGO – технології?
Завдяки цій технології:
- дитина користується тільки виразними засобами (інтонацією) без міміки і пантоміміки;
- атмосфера майбутнього інсценування або відтворення завдань породжує в учасників потужні стимули, викликає у них сильні відчуття, пов'язані з детальним обмірковуванням образів героїв, яких їм треба змоделювати, озвучити (зіграти);
- завдяки LEGO на заняттях створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе господарями, творцями;
- саме конструювання перетворює персонаж з абстракції в реальність і дає можливість дитині уявити собі героя як живого;
- активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються навички діалогічного мовлення;
- на етапі роботи з конструювання моделей діти вчаться працювати у групі з 2-4 чол, дає позитивні результати: вони вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач товариша, частіше приходити на допомогу один одному;
- у процесі конструювання та інсценізації діти переживають події ще раз;
- створюється атмосфера змагання.
Презентацію передивитись та скачати можна тут
|