Понеділок, 16.06.2025, 04:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 52
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » МО вчителів 4-х класів

Сучасний урок. Який він?

Сучасний урок. Який він?

Урок – це основна дидактична форма навчання, що пройшла випробовування протягом століть. Вона поєднує індивідуальні та фронтальні форми навчально-пізнавальної діяльності з учнями одного віку незалежно від статі з приблизно однаковим інтелектуальним розвитком. В середньому, за період своєї діяльності вчитель проводить понад 25000. У свою чергу кожен учень, за роки свого навчання в школі, відвідує понад 10000 уроків.

 Критерії ефективності сучасного уроку:

 1. Учення через відкриття.

2. Самомотивація учня до виконання тієї чи іншої освітньої діяльності.

3. Наявність дискусій

 4. Розвиток особистості.

 5. Здатність учня проектувати майбутню діяльність.

6. Демократичність, відвертість.

7. Моделювання важливих труднощів та пошук шляхів їх рішення.

8. Дозволяє учням у колективному пошуку здійснювати відкриття.

9. Учень переживає радість від подолання труднощів навчання.

10.Педагог веде учня шляхом суб’єктивного відкриття, він управляє проблемно- пошуковою або дослідницькою діяльністю учнів.

Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя,

 мірило його інтелектуального скарбу,

 показник його кругозору, ерудиції.

                                                                                         (В.О.Сухомлинський)

Ефективність сучасного уроку залежить від кількох факторів:

- професійна компетентність учителя

– необхідна умова ефективності процесу навчання;

 - особистість учителя

– найважливіша запорука навчання, виховання і розвитку учнів;

 - від самооцінки вчителя, впевненості у собі, його успішності:

успішні люди мають стійку самооцінку; розуміють, що невдача – лише тимчасове явище; бачать у невдачі одиничну подію; мають реалістичніочікування;  зосереджують увагу на своїх сильних сторонах; ніколи не вважають себе «невдахами»;  їх не можна вивести із гри, вони здатні рухатися вперед, незважаючи на обставини;

- від психологічного комфорту, позитивного настрою;

- від створення ситуації успіху;

 - від стилю викладання вчителя.

Моделі навчання

Якщо хочеш, щоб люди збудували корабель,

не наказуй їм йти в ліс та заготовляти деревину.

 Зроби так, щоб вони полюбили море.

                                            (Антуан де Сент-Екзюпері.)

 

Основні ознаки сучасного уроку

 - оновлення змісту навчання;

- єдність самовиховання, соціалізації та виховання;

- демократизм;

- розвиток ціннісно-смислової діяльності;

- використання індивідуального підходу;

 - самостійний творчий пошук;

 - співпраця вчителя та учня;

 - розвиток творчих здібностей;

- упровадження інноваційних технологій.

 

Структура сучасного інтерактивного уроку значно відрізняється від традиційного і має таку послідовність:

-  Мотивація (5% робочого часу)

-Преставлення теми та очікуваних навчальних результатів (Приблизно 5% часу)

-Надання необхідної інформації (Приблизно 10% часу заняття).

-Інтерактивна вправа — центральна частина заняття (як правило, 60% часу на уроці)

- Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку (до 15% часу уроку)

- Домашнє завдання та інструктаж до нього. (5% часу)

Сучасний урок – спільна творчість учителя та учнів.

Форми проведення нестандартних уроків

 Урок-спостереження;

Урок-експеримент;

Урок дослідження об’єкта;

Пошуковий урок; Лабораторно-практичний урок;

Урок конструювання теорій;

 Урок роботи з першоджерелами (культурно-історичними аналогами) Міжпредметний урок;

Урок філософського узагальнення. Уроки креативного типу: Урок-діалог (дискусія, диспут, евристична бесіда);

Урок-парадокс;

 Урок-проект (з використанням методу проектів);

Урок-консультація;

Урок-самооцінка;

 Уроки комунікативного типу: Бінарний урок (ведуть два вчителі);

 Урок рецензування;

 Урок взаємоконтролю;

 Урок – панорама;

Урок-фантазія;

Урок винахідництва;

Урок технічної (наукової, прикладної, художньої, соціальної, культурно-технічної, педагогічної) творчості;

Ділова гра;

Урок навпаки (учень в ролі учителя);

 Урок у школі майбутнього;

Прогностичний урок;

Урок захисту творчих робіт;

 Урок розробки індивідуальних освітніх програм;

Урок захисту індивідуальних освітніх програм;

 Уроки з груповою роботою;

 Урок-виставка;

 Урок-аукціон;

Урок-конференція;

 Урок-змагання;

 Урок – суд над явищем;

Урок-вернісаж;

 Урок – «круглий стіл»;

Категорія: МО вчителів 4-х класів | Додав: IpiHa (05.05.2017)
Переглядів: 645 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту