Четвер, 16.05.2024, 22:17
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Школа молодого вчителя

Діяльнісний підхід використання наборів цеглинок лего під час проведення уроків мовно- літературної освітньої галузі

Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова

Уманської міської ради Черкаської області

 

 

 

Діяльнісний підхід використання

наборів цеглинок лего під час

проведення уроків мовно-

літературної освітньої галузі

 

Практична майстерня

 

 

 

 

                                                                    Кащенко Ірина Петрівна,

                                                                    вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

Слайд 1 (тема)

Діяльнісний підхід використання наборів цеглинок лего під час проведення уроків мовно-літературної освітньої галузі

 

Слайд 2

В.О.Сухомлинський зазначав у своїх працях, що «гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік  уявлень, понять …

Гра – це іскорка, що запалює вогник допитливості.

 

Слайд 3

«Шість цеглинок» — це технологія навчання, яка допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати увагу, моторику, творчо мислити; формувати навички діалогічного мовлення, розширити словниковий запас; вчитись працювати в парі, групі, спілкуватись, бути толерантними один до одного; створить атмосферу змагання.

Через гру вони зможуть навчитися таких важливих, передбачених НУШ умінь, як, наприклад, вирішення проблемних завдань.

 

Слайд 4

Використання цеглинок лего можливо вже з перших днів навчання у школі під час вивчення будь-якої теми.

 

Добукварний період.

  1. Розрізнення назв предметів за питаннями хто це? що це?
  • Визнач, це істота чи неістота.

 (Слайд 5)

  • Робота над загадкою. Хто це?

(Слайд 6)

  1. Умовне позначення слів: назви предметів, ознак, дій.
  • Визначте, скільки персонажів у казці.
  • Скільки тваринок тягнуло ріпку? (Котик, півник, мишка.)

(Слайд 7)

  • Визначення головних героїв казки або оповідання

 

(Слайд 8)

  • Склади характеристику героя.

(Слайд 9)

Практичне ознайомлення з реченням, визначення кількості слів у реченні або, навпаки, складання речення за даною графічною схемою, яку ми можемо надати за допомогою цеглинок - певну кількість слів.

  • Визначте кількість слів у реченні.

 

(Слайд 10)

  • Можемо надати кожній цеглинці морфологічного значення. Надрукувати і повісити такі позначки на дошці, шоб діти завжди могли їх бачити перед очима дітей, поки вони їх не вивчать.

(Сладй 11)

  • Тепер можна ускладнити завдання. Складіть речення з 2, 3, 4, 5, 6 слів. Такий вид роботи стане у нагоді і в 2 класі.

(Слайд 12)

- Вводимо поняття про голосні і приголосні звуки, тверді і мякі приголосні

 звуки та їх умовні позначення.

Домовляємося з дітьми, що голосний звук – це червона цеглинка, приголосний – синя. Вчитель промовляє звук учні показують кубик відповідного кольору.

- Покажіть, який перший (останній) звук у слові.

(Слайд 13)

  • Переходимо до викладання звукової моделі слова. Працюємо в парах. (Вчителі виконують.)

(Слайд 14)

  • Визначення кількості складів у слові.
  • Який склад наголошений?

 (Слайд 15)

  • Скільки у слові букв? Звуків? Складів? Який склад наголошений?

Скільки голосних, а скільки приголосних?

 (Слайд 16)

  • Обери цеглинку, де в кінці складу чи слова є голосний, приголосний, твердий чи м’який приголосний звук.

(Слайд 17)

Тема: Звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів. Побудова звукової схеми слів.

  • Знайди слово до схеми.

(Слайд 18)

  • Знайди схему до поданого слова

(Слайд 19)

  • Знайди слова, що мають однакову звукову модель.

(Слайд 20)

Букварний період

Гра «Збери букву»

Під час вивчення букв можна запропонувати викласти зображення літери на площині, таким чином будуть задіяні  дрібна моторика, зорові аналізатори та тактильні відчуття. Можна завдання змінити. Не викладати літери, а складати їх в об’ємі. В подальшому можна викладати рукописні літери, а не друковані.

(Слайд 21)

Гра «Збери слово»

Потрібно переставити цеглинки так, щоб утворилось слово.

 

(Слайд 22)

- Утвори склад, прочитай його.

(Слайд 23)

- Покажи склад, який почув.

(Слайд 24)

Виклади слово мак.

(Слайд 25)

Гра «Будівельник»

- Утвори слова зі складів.

(Слайд 26)

Гра «Ерудит»

-Утвори нові слова з букв слова котик.

(Слайд 27)

Тема: Пряме та переносне значення слова

  • Знайди пряме та переносне значення слова.

(Слайд 28)

Робота з фразеологізмами

  • Добери значення до фразеологізму.

(Слайд 29)

Багатозначні слова

  • Склади слово, поясни значення.

(Слайд 30)

Гра «Кола на воді»

У нас в 2 класі є цікава гра. Дається якесь слово. Нехай сьогодні це буде слово «кактус». Спочатку на кожну букву потрібно придумати слово. Потім діти складають речення, використовуючи по 1 слову. Ось як це виглядає.

(Слайд 31)

Робота з прислівями

  • З розкиданих слів складіть прислівя.

(Слайд 32)

  • Тепер спробуйте це зробити самі.

(Слайд 33)

Робота зі словниковими словами

  • Встав пропущену букву – покажи цеглинку відповідного кольору.

(Слайд 34)

Розташуй слова за алфавітом.

(Слайд 35)

Постав розділові знаки.

(Слайд 36)

Спільнокореневі слова

  • Доберіть до поданого слова спільнокореневі слова

(Слайд 37)

Робота з прийменниками

  • Вставте у речення пропущені прийменники. Покажіть цеглинку відповідного кольору.

(Слайд 38)

Робота з синонімами

  • Доберіть синоніми до слова холодний.

(Слайд 39)

Робота з антонімами.

  • Роботу можна ущільнити, дати зразу декілька слів і читати їх по черзі. Діти показують цеглинки.

(Слайд 40)

Вивчення відмінкових закінчень прикметників

  • За допомогою цеглинок LEGO вкажіть, яке закінчення в прикметниках треба вставити.

(Слайд 41)

Висновок:

Добре організована робота з конструктором LEGO має великий освітній потенціал: допомагає формувати у дітей цілісну систему уявлень про навколишній світ, виробляти певні якості особистості – виконувати завдання відповідно до поставленої мети; доводити розпочату роботу до кінця, працювати поряд і разом з дорослим, з однолітками; планувати діяльність; аналізувати та оцінювати її результат; розвивати дрібну моторику, формувати зорову координацію рухів, правильну поставу; створювати умови для активного розвитку всіх психічних процесів, зокрема конструктивного мислення; репродуктивної та творчої уяви; збагачувати активний словник учня та формувати навички зв’язного мовлення, вербального та невербального спілкування; виховувати такі базові якості особистості, як самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, креативність, посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.

(Слайд 42)

Закінчити свій виступ хочу такими словами:

LEGO - це круто,
LEGO - це клас,
LEGO – це те,

Що об'єднує нас!

(Слайд 43)

Дякую за увагу.

(Слайд 44)

Список використаної літератури

Категорія: Школа молодого вчителя | Додав: IpiHa (14.01.2020) | Автор: Кащенко І.П.
Переглядів: 549 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту