Четвер, 02.05.2024, 19:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Скарбничка вчителя » Матеріали семінарів, засідань

Ключові компетентності та структура Нової української школи

Уманський навчально – виховний комплекс №17 «Загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

 

 

 

Ключові  компетентності

та структура  Нової

української школи

(презентація)

 

 

 

Підготувала Прилипко Л.І.,

вчитель початкових класів

 

 

 

2017р.

 

Слайд 1

На сучасному новому етапі розвитку країни,  суспільство ставить перед освітою нові цілі. Сучасній Україні потрібні освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій. Люди які здатні повести нашу країну вперед.

Чому ж треба змінювати школу?

 

Слайд 2

На це питання міністр освіти України Лілія Гриневич відповіла так:

«Сьогодні  у нас дві проблеми в начанні.     Перше – це перевантаженість предметами. Однозначно так бути не може. І друга проблема – те, що ми даємо суто навчальний матеріал. І випускник нашої української школи не вміє використати свої набуті знання у житті. Він як фарширована риба. Ніби і риба, але не плаває.»

Слайд 3

Мета нової школи –це новий випускник, який є

 особистістю, тобто людиною всебічно розвиненою, здатною  критично мислити,

патріотом – що  має активну життєву позицію,  що діє згідно морально – етичних норм і вміє правильно приймати відповідальні рішення,

інноватором – що здатний змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж всього життя.

Отримати такого випускника можна лише за такою формулою нової української школи, де 

Слайд 4

/01   Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

/02   Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

/03   Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

/04   Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

/05   Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

/06   Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

/07   Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

/08   Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

  • не вперше з початкової школи розпочинається реформа освітньої галузі.

Що ж  представляє собою нова українська школа, зокрема початкова?

Слайд 5

Основне завдання сучасної початкової школи - переорієнтувати навчання на освоєння знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя, заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними.

Слайд 6

Структура  нової школи

І. Початкова школа – 4 роки

1-2 класи – 1 цикл, 3-4 класи – 2 цикл

ІІ. Базова  середня  школа (гімназія) – 5 років

5-6 класи – 1 цикл, 7-9 класи – 2 цикл

ІІІ. Профільна середня школа -  3 роки

10 клас – 1 цикл,  11- 12 класи – 2 цикл

Академічного спрямування –  ліцей

Професійного спрямування – професійний ліцей, професійний коледж.

Отже початкова школа розподілена на 2 цикли.

Слайд 7-8

1 цикл (1-2 класи) (допоможе учню звикнути дошкільного життя):

  • Навчальні завдання і час на їхнє виконання будуть враховувати індивідуальні особливості дитини;
  • Навчальний матеріал можна буде інтегрувати в зміст споріднених предметів або вводити до складу предметів у вигляді модулів;
  • Обсяг домашніх завдань буде обмежено;
  • Навчання буде організовано через діяльність, ігровими  методами  як у класі так і поза його межами;
  • Учитель матиме свободу вибору (створення) навчальних програм у межах стандарту початкової школи;
  • Оцінки не будуть виставлятися: найважливіше  завдання вчителя  - підтримувати в кожному учневі впевненість і мотивацію до пізнання.

 

2 цикл (3-4 класи)( тут формуватимуться почуття відповідальності й самостійність):

  • У процесі навчання будуть використовуватися методи, які вчать робити самостійний вибір, пов’язувати вивчене з практичним життям, враховують індивідуальність учня;
  • Запроваджується предметне навчання; частина предметів буде оцінюватися.

Слайд 9

Ключові компетентності сучасної української школи за новим стандартом:

  • Спілкування державною (і рідною ) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мульти- медійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
  • Спілкування  іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування
  • Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

 

  • Компетентності  в природничих науках і технологіях. . Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати Інформаційно – цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
  • Уміння учитися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
  • Ініціативність і підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
  • Соціальна та громадянська компетентність. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
  • Обізнанність та здатність до самовираження у сфері культури. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного
  1. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Слайд 10

Наскрізні  вміння учня :

  • розв’язую проблеми;
  • критично мислю;
  • творчо мислю (креативність);
  • співпрацюю;
  • ефективно спілкуюся;
  • розвиваю власний емоційний інтелект;
  • досліджую;
  • організовую свою діяльність;
  • рефлексую;
  • читаю вдумливо.

Слайд 11

Освітні галузі, які визначає стандарт:

  • Мовно – літературна
  • Математична
  • Природнича
  • Технологічна
  • Інформатична
  • Соціальна і здоров’язбережна
  • Фізкультурна
  • Громадянська та історична
  • Мистецька

Слайд 12

Так як дитина сприймає світ цілісно, то згідно нового Державного

 стандарту, який починає діяти з 2018 року, та почав діяти у 100пілотних навчальних закладах,  навчальний процес пронизаний інтеграцією.

  Модель навчання, побудована на засадах інтеграції, знімає проблему інтелектуального перенавантаження молодших школярів, сприяє цілісному розумінню світу учнями початкової школи, формуванню міжпредметних і ключових компетентностей учнів, стимулює розвиток пізнавальних і творчих здібностей, розв’язує суперечності в наступності між дошкільною та початковою освітою.

Нові  підходи стандарту – інтеграція

*   Дитина у ранньому віці сприймає світ цілісно, а не по-предметно.

*  Теми для навчання  в рамках інтегрованого курсу можуть

     обирати як вчитель так і учні.

*   Інтегрований курс «Я досліджую світ» охопить 7 освітніх галузей.

*  Окремі предмети – «Мова», «Математика», «Іноземна   мова»,

     «Фізкультура», «Мистецтво».

Слайд 13

Комунікація реформи – сайт НУШ для спілкування та обміну досвідом між вчителями www.nus.org.ua    де висвітлюються

  • Всі актуальні новини НУШ
  • Інформаційні та аналітичні матеріали
  • Нормативні документи
  • Відповіді фахівців на актуальні питання щодо реформи
  • Анонси подій

Презентація



Джерело: https://www.docme.ru/LDY9
Категорія: Матеріали семінарів, засідань | Додав: IpiHa (22.12.2017) | Автор: Прилипко Л.І.
Переглядів: 1827 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту