Урок читання в 1 класі
вчителя Уманської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова
Уманської міської ради Черкаської області
Борисової Людмили Володимирівни
Тема. Закріплення знань про звукові значення букви «де». Опрацювання тексту «Парк на пустирі». Скоромовка.
Мета. 1. Формування ключових компетентностей – вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, визначати мету, планувати свої дії, добирати засоби досягнення мети, доводити роботу до кінця); загальнокультурної компетентності (вміння будувати взаємні стосунки на партнерській, толерантній основі); здоров’язбережувальної компетентності (взаємозв’язок організму з природним та соціальним оточенням, удосконалення фізичної, соціальної та духовної складових здоров’я, дбайливе ставлення до природи); громадянської компетентності (здатність екологічно мислити); соціальної компетентності ( продуктивно співпрацювати у групі, використовувати різні ролі, проявляти ініціативу, досягати консенсусу, уміти брати на себе відповідальність).
2. Формування предметних компетентостей – закріпити та узагальнити знання про звуки [д], [д’] та букву Д, д, удосконалювати читацькі навички, розвивати аналітико-синтетичні здібності, спостережливість, увагу, мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, допитливість, працелюбність.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації навчального матеріалу.
Особливості проведення уроку: використання інтерактивних форм роботи, роботи в групах, завдань з ТРВЗ.
Обладнання: малюнок паровоза з вагонами, картки із завданням, схеми для звукового аналізу слів, таблиця букви Д, предметні малюнки, фізкультхвилинки та презентація на комп’ютері, «віяла» з цифрами.
Список використаної літератури:
• Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів із вивченням українською мовою.1-4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012
• Чарівна Україна. 5000 фактів / Упорядники Ю.П.Велічко, А.А.Клімов, Д.Г.Стрєлков, О.Ф.Цеханська – Х.: Ранок, 2009. – 336 с.: іл.
• Білецька М.С. Весела книжка,-К.: Веселка, 2009.
• Січовик І.П. Абетка. –К.: Веселка, 2006.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо,всі часу не гаєм, -
І роботу починаєм.
Працюватимем старанно,
щоб почути у кінці,
що у нашім першім класі,
діти – просто молодці!
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Закріплення отриманих знань
- Що ви очікуєте від уроку? (Вправа «Мікрофон»).
- Яку букву вивчили на попередньому уроці?
- Які звуки вона може позначати? Наприклад…
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
- Сьогодні ми продовжимо читати слова і тексти з вивченими буквами виразно, чітко, безпомилково. Помандруємо у Країну Знань.
- (Звучить гудок паровоза). Поступово до нашого паровоза будуть приєднуватись вагони і в залежності від того, як ви будете працювати на уроці, наш потяг буде довгим чи коротким. Тому будьте уважні.
- В І вагоні приїхав…(КРОКОДИЛ ) із загадкою. (Чи є звук [д] у слові крокодил? У якій частині?)
Загадка
Цілий день працює в гаї,
Діловито дзьобом б’є,
Він не цвяхи забиває,
Він комашок дістає.
(Дятел)
1) Ділимо слово на склади;
2) наголос;
3) телеграфуємо звуки слова;
4) викладаємо на партах звуковий аналіз, а біля дошки - ____________
Метод «Сенкан»
- Дятел (який?)…
- Дятел (що робить?)…
- Речення (схема).
Підсумок …
- Тваринки з ІІ вагона пропонують попрацювати в парах.
- Вийміть букви з конвертів. Необхідно скласти слово, використавши всі букви. Перша буква має бути жовтого кольору. Та викласти на парті звукову модель даного слова за одну хвилину.
(Пісочний годинник).
Підсумок …
Наступний вагон з клоуном пропонує відпочити.
Фізкультхвилинка.
- Наступний казковий герой – черепаха, привезла нам скоромовку.(с.71Букваря)
- Як ви гадаєте, навіщо ми вчимо скоромовки?..
Ми носили воду в ситі,
Та дерева не политі.
Воду в ситі не носити,
Саду ситом не полити.
Словникова робота: сито — знаряддя за допомогою якого відсіюють дрібні частки, використовується для пересівання борошна, різноманітного насіння.
-То чому сад не можна полити ситом?
-А чим можна полити дерева?(Відро, лійка…)
1) хором повільно;
2) хлопчики та дівчатка
3) читаємо швидко; ще раз;
- Хто готовий прочитати? Позмагаємося! (по 2 учні спиною один до одного)
- Влаштовуємо змагання, хто швидше і безпомилково промовить їх?
Підсумок … Можете вдома позмагатися з мамою, татом, хто швидше промовить скоромовку.
Наш давній знайомий – вовк, привіз нам нове завдання. Він хоче почути, як ми читаємо, відповідаємо на запитання та пояснюємо прочитане.
Відкрийте сторінку 70 букваря та прочитайте назву тексту.
- Що означає слово «пустир». Поясніть назву. Як ви гадаєте, про що йтиметься у цьому тексті?
1.Словникова робота.
1. Сад
Садили
Посадимо
Садівник (Яка спільна частинка у цих словах?)
2. Даринка
Дмитрик
Вадим
Денис
- Чому ці слова пишуться з великої букви?
3. Липи ( співвіднести малюнки дерев і їх назви)
Тополі
Клени
2. Робота над текстом.
1) Текст читає учитель. Діти слідкують.
2) Читають хором за вчителем.
Наступний вагон привіз Фізкультхвилинку для очей.
Герой наступного вагона пропонує повправлятися у різних видах читання.
3. Читання учнями тексту «Парк на пустирі». Уважно слідкуйте, запам’ятовуйте – готуємось до вибіркового читання.
Підсумок …
4. Вибіркове читання.
- Де знаходиться пустир?
- Що надумали зробити діти на пустирі?
- Хто садив парк?
- Що робили Дмитрик, Вадим і Дениско?
5. Знайти у тексті речення до поданої схеми
_____ від ______ _______ . (перше речення тексту)
6. Я почну читати речення, а ви знайдіть і зачитайте його продовження.
7. Запропонуйте свою назву тексту. (Висаджування дерев)
Підсумок …
Чому вчить цей текст? (робити нашу землю зеленою, любити природу, берегти її,садити дерева, щоб було чистим повітря…).
Послухайте ці слова і задумайтесь:
Метелика ловити я не хочу:
Він — квітка неба, хай живе собі!
І крильцями барвистими тріпоче
Щоб радісно було мені й тобі.
І квітку лісову не стану рвати,
Й додому я її не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати,
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу — це смертельний гріх!
Бо в кожнім з них живе тримка живинка,
Що світиться довірою до всіх
Будьте чуйними, добрими, милосердними, бережіть природу, посадіть весною хоча б одне деревце у дворі, чи на дачі, чи у бабусі з дідусем, чи у шкільному дворі. Благодійність завжди була традицією нашого народу. І тоді наша планета буде мати чисте повітря, гарний, зелений вигляд .
Підсумок уроку. Чи справдилися ваші очікування?
Покажіть за допомогою «віяла» кількість бонусів,отриманих за урок.
Молодці!!! Дякую за роботу на уроці!!!
Джерело: http://docme.ru/ziM4 |