П`ятниця, 17.05.2024, 12:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт МО вчителів початкових класів міста Умані

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Скарбничка вчителя » Уроки

Закріплення знань про звукові значення букви «де». Опрацювання тексту «Парк на пустирі». Скоромовка

Урок читання в 1 класі

вчителя Уманської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №5  ім. В.І.Чуйкова

Уманської міської ради Черкаської області

Борисової Людмили Володимирівни

Тема. Закріплення знань про звукові значення букви «де». Опрацювання тексту «Парк на пустирі». Скоромовка.

Мета. 1. Формування ключових компетентностейвміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, визначати мету, планувати свої дії, добирати засоби досягнення мети, доводити роботу до кінця); загальнокультурної компетентності (вміння будувати взаємні стосунки на партнерській, толерантній основі); здоров’язбережувальної компетентності (взаємозв’язок організму з природним та соціальним оточенням, удосконалення фізичної, соціальної та духовної складових здоров’я, дбайливе ставлення до природи); громадянської компетентності (здатність екологічно мислити); соціальної компетентності ( продуктивно співпрацювати у групі, використовувати різні ролі, проявляти ініціативу, досягати консенсусу, уміти брати на себе відповідальність).

2. Формування предметних компетентостей – закріпити та узагальнити знання про звуки [д], [д’] та  букву Д, д, удосконалювати читацькі навички,  розвивати аналітико-синтетичні здібності, спостережливість, увагу, мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, допитливість, працелюбність.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації навчального матеріалу.

Особливості проведення уроку: використання інтерактивних форм роботи, роботи в групах, завдань з ТРВЗ.

Обладнання: малюнок паровоза з вагонами, картки із завданням,  схеми для звукового аналізу  слів, таблиця букви Д, предметні малюнки, фізкультхвилинки та презентація на комп’ютері,  «віяла» з цифрами.

 

Список використаної літератури:

•       Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів із вивченням українською мовою.1-4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012

•       Чарівна Україна. 5000 фактів / Упорядники Ю.П.Велічко, А.А.Клімов, Д.Г.Стрєлков, О.Ф.Цеханська – Х.: Ранок, 2009. – 336 с.: іл.

•      Білецька М.С. Весела книжка,-К.: Веселка, 2009.

•      Січовик І.П. Абетка. –К.: Веселка, 2006.  

 

                                                    Зміст уроку

 

І. Організаційний момент

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Нумо,всі часу не гаєм, -

І роботу починаєм.

Працюватимем старанно,

 щоб почути у кінці,

що у нашім першім класі,

діти – просто молодці!

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Закріплення отриманих знань

-         Що ви очікуєте від уроку? (Вправа «Мікрофон»).

-         Яку букву вивчили на попередньому уроці?

-         Які звуки вона може позначати?  Наприклад…

  ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

-         Сьогодні ми продовжимо читати слова і тексти з вивченими буквами виразно, чітко, безпомилково. Помандруємо у Країну Знань.

-         (Звучить гудок паровоза). Поступово до нашого паровоза будуть приєднуватись вагони і в залежності від того, як ви будете працювати на уроці, наш потяг буде довгим чи коротким. Тому будьте уважні.

-         В  І вагоні  приїхав…(КРОКОДИЛ ) із загадкою. (Чи є звук  [д]  у слові крокодил? У якій частині?)

Загадка

Цілий день працює в гаї,
Діловито дзьобом б’є,
Він не цвяхи забиває,
Він комашок дістає.
(Дятел)

1)    Ділимо слово на склади;

2)    наголос;

3)    телеграфуємо звуки слова;

4)    викладаємо на партах звуковий аналіз, а біля дошки - ____________

Метод «Сенкан»

-         Дятел (який?)…

-         Дятел (що робить?)…

-         Речення (схема).

Підсумок …

 - Тваринки з ІІ вагона пропонують попрацювати в парах.

-   Вийміть букви з конвертів. Необхідно скласти слово, використавши всі букви. Перша буква має бути  жовтого кольору. Та викласти на парті  звукову модель даного слова за одну хвилину.

(Пісочний годинник).

Підсумок …

Наступний вагон з клоуном пропонує відпочити.

Фізкультхвилинка.

-         Наступний казковий герой – черепаха, привезла нам скоромовку.(с.71Букваря)

-         Як ви гадаєте, навіщо ми вчимо скоромовки?..

Ми носили воду в ситі,

Та дерева не политі.

Воду в ситі не носити,

Саду ситом не полити.

Словникова робота: сито — знаряддя за допомогою якого відсіюють дрібні частки, використовується для пересівання борошна, різноманітного насіння.  

-То чому сад не можна полити ситом?

-А чим можна полити дерева?(Відро, лійка…)

1) хором повільно;

2)  хлопчики та дівчатка

3) читаємо швидко; ще раз;

- Хто готовий прочитати? Позмагаємося! (по 2 учні спиною один до одного)

-         Влаштовуємо змагання, хто швидше і безпомилково промовить їх?

Підсумок …  Можете вдома позмагатися з мамою, татом, хто швидше промовить скоромовку.

Наш давній знайомий – вовк, привіз нам нове завдання. Він хоче почути, як ми читаємо,  відповідаємо на запитання та пояснюємо прочитане.

Відкрийте сторінку 70  букваря та прочитайте назву тексту.

-         Що означає слово «пустир». Поясніть назву. Як ви гадаєте, про що йтиметься у цьому тексті?

1.Словникова робота.

1.     Сад

Садили

Посадимо

Садівник  (Яка спільна частинка у цих словах?)

2.     Даринка

             Дмитрик

             Вадим

                            Денис

- Чому ці слова пишуться з великої букви?

3.     Липи   ( співвіднести малюнки дерев і їх назви)

          Тополі

Клени

2. Робота над текстом.

1) Текст читає  учитель. Діти  слідкують.

2) Читають хором за вчителем.

Наступний вагон привіз  Фізкультхвилинку  для  очей.

Герой наступного вагона  пропонує  повправлятися у різних видах читання.

3. Читання  учнями тексту «Парк на пустирі». Уважно слідкуйте, запам’ятовуйте – готуємось до вибіркового читання.

Підсумок …

4. Вибіркове читання.

-         Де знаходиться пустир?

-         Що надумали зробити діти на пустирі?

-         Хто садив парк?

-         Що робили Дмитрик, Вадим і Дениско?

5.  Знайти у тексті речення до поданої  схеми

_____   від   ______     _______  . (перше речення тексту)

6.  Я почну читати речення, а ви знайдіть і зачитайте його продовження.

7. Запропонуйте свою назву тексту. (Висаджування дерев)

Підсумок …

 Чому вчить  цей текст? (робити нашу землю зеленою, любити природу, берегти її,садити дерева, щоб було чистим повітря…).

Послухайте ці слова і задумайтесь:

Метелика ловити я не хочу:
Він — квітка неба, хай живе собі!

І крильцями барвистими тріпоче
Щоб радісно було мені й тобі.
І квітку лісову не стану рвати,
Й додому я її не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати,
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу — це смертельний гріх!
Бо в кожнім з них живе тримка живинка,
Що світиться довірою до всіх 
 

Будьте чуйними, добрими, милосердними, бережіть природу, посадіть весною хоча б одне деревце у дворі, чи на дачі, чи у бабусі з дідусем, чи у шкільному дворі. Благодійність завжди була традицією нашого народу.  І тоді наша планета буде мати чисте повітря, гарний, зелений вигляд .

Підсумок уроку. Чи справдилися ваші очікування?

  Покажіть за допомогою «віяла» кількість бонусів,отриманих за урок.

Молодці!!! Дякую за роботу на уроці!!!



Джерело: http://docme.ru/ziM4
Категорія: Уроки | Додав: IpiHa (15.12.2014) | Автор: Борисова Людмила Володимирівна
Переглядів: 899 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту